ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

  • ۰
  • ۰
 مرحله نخست نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی کاشان به مدار آمد

 تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: مرحله نخست نیروگاه پنج مگاواتی خورشیدی شرکت مدیریت انرژی خورداد به ظرفیت ۲.۵ مگاوات در شهر کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از ساتبا، «علی شب نورد» افزود: این نیروگاه از طریق قرارداد خرید تضمینی برق توسط بخش خصوصی در مساحت پنج هکتار احداث شد.

وی ادامه‌داد: مقدمات ساخت این نیروگاه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در تاریخ ۱۱ تیر امسال کار تزریق به شبکه فاز نخست خود را شروع کرده است.

این مقام مسوول گفت: بهره‌برداری از فاز نخست این نیروگاه با تولید سالیانه افزون بر ۴.۳۸ میلیون کیلووات‌ساعت برق، کمک شایانی را به مدیریت شبکه برق استان به‌خصوص در فصل پیک مصرف خواهد کرد.

شب نورد اضافه‌کرد: همچنین بهره برداری از فاز اول این نیروگاه سالیانه از مصرف بیش از ۱.۱۸ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، انتشار ۲.۴۴ هزار تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری شده و موجب صرفه‌جویی ۹۶۰ مترمکعب آب در فرایند تولید برق می‌شود.

وی بیان‌داشت: با بهره‌برداری از ۲ نیروگاه جدید، ظرفیت نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر در استان اصفهان به ۶۷ مگاوات ارتقا یافته است که سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر بزرگ‌مقیاس در این استان، افزون بر ۴۰.۴۳ مگاوات (برای ۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی) و ظرفیت منصوبه سامانه‌های مقیاس کوچک در این استان نیز ۲۶.۲۶ مگاوات است

ساختمان صنعت

  • ۰۲/۰۴/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی