ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

۶۰ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ساختمان مستحکم نیازمند مصالح با کیفیت است

کرج - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان اینکه اکنون در رعایت ملزومات استاندارد در بخش های مختلف از جمله صنعت ساختمان در گام اولیه قرار داریم ، گفت : احداث ساختمان مستحکم نیازمند مصالح با کیفیت و رعایت الزامات است .

فتانه شکراللهی  روز پنجشنبه در همایش  تقویت و توسعه نظام استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز افزود:   هنوز هم در استاندارد سازی کالا ها و خدمات قدم های اولیه را طی می کنیم .

مدیرکل استاندارد البرز بیان داشت : امروز  ما و  سازمان نظام مهندسی به این نتیجه رسیده ایم که بدون همکاری به نتایج مطلوب نمی رسیم ، اگر کالا مصالح استاندارد  نباشد ساختمانی که احداث می شود ممکن است مطلوبیت خاص را نداشته باشد.

وی ادامه داد : سازمان ملی استاندارد نه تنها قوانین استاندارد را تدوین می کند بلکه خودش مجری و نظارت کننده است. این سازمان فقط عضو سازمان بین المللی استاندارد نیست بلکه با تمام سازمان های بین المللی  در حوزه کیفیت همکاری دارد.

 

رعایت استاندارد ها برای کیفیت بخشی به محصولات از جمله مصالح ساختمانی از نیازهای کشور و البرز است  که در صادرات محصولات تاثیرگذار خواهد بود.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
 

بهبود کیفیت سازه های البرز با همکاری  استاندارد و نظام مهندسی

کرج - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با بیان اینکه موضوع استاندارد در صنعت ساختمان مغفول مانده است، گفت : در این زمینه همکاری فراگیر و گسترده سازمان ملی استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان ضروری است .

 علیرضا صنوبر روز پنجشنبه در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان البرز اظهارداشت: ما مجموعه های تحقیقاتی علمی و آموزشی مانند سازمان ملی استاندارد در البرز داریم که از گذشته های دور در این استان مستقر هستند که باید از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز موضوع استاندارد و خدمات در صنعت ساختمان سازی کشور و البرز به فراموشی سپرده شده و باید در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

صنوبر  اظهار داشت: اکنون  در پروژه های عمرانی و ساختمانی  البرز بر روی سه بخش شامل «طراحی» ، «نظارت» و « اجرا»  تاکید داریم که بخش طراحی مورد غفلت واقع شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت : ما در بخشی که مربوط به خدمات است توجه لازم نداریم و خدماتی مانند فعالیت کارشناسان ، حسابداران، وکلا و حقوقدان ها در صنعت  ساختمان و پروژه های عمرانی نادیده گرفته شده و همین امر هزینه ها  بالا برده است.

وی بیان داشت : در تمام دنیا  ابتدا روی بحث طراحی و مطالعات اولیه بسیار وقت می شود، سپس  برنامه زمانبندی دقیق برای اجرا و نظارت  تدوین می کنند و پروژه ها در زمان مقرر بهره برداری می شود.

صنوبر تاکید کرد که بخش دیگر که به طور کلی در صنعت ساختمان مورد غفلت واقع شده بحث استاندارد است،  در موضوع  بتن سالها تلاش شده که از بتن کارخانه ای و استاندارد استفاده کنند و نهایت تلاش را می کنیم که در مواقع بتن ریزی اجرا شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : علامت استاندارد روی خیلی از محصولات وجود دارد اما کیفیت ها متفاوت است به طور مثال برخی محصولات ساختمانی که دارای علامت استاندارد هستند به لحاظ کیفی باید یکدیگر متفاوت بوده و دراینجا لازم است که علامت استاندارد رتبه بندی شود.

وی اظهار داشت : به لحاظ قانونی در رابطه با وظایف مهندسان ناظر خلاء قانونی داریم  و باید روند کیفی ساختمان سازی از مصالح ساختمانی تا نحوه  احداث سازه به لحاظ کیفی نظارت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز تاکید کرد که بخشی از تجهیزات و لوازم ساختمان ها وارداتی است که باید به لحاظ کیفی نظارت شود.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل  استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برای تعمیق همکاری ها و آموزش  در زمینه کیفیت بخشی به صنعت ساختمان را از برنامه بر شمرد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
چه تعداد از مردم جهان به برق دسترسی ندارند؟

محدود بودن منابع انرژی به چالشی جدی در عصر حاضر تبدیل شده است. برق یکی از مهم ترین انرژی های پاک است که می تواند برای یک اقتصاد در حال توسعه مانند ایران اهمیت بسزایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ویژوال کپیتالیست، برق در عصر حاضر یکی از نیازهای اساسی جوامع است و شاید باورنکردنی باشد که در حال حاضر ۱۶ درصد جمعیت کره زمین یا به عبارتی ۱.۲ میلیارد نفر به این انرژی دسترسی ندارند.

در حال حاضر ۱۰۰ و یا حداقل ۹۵ درصد مردم اکثر کشورهای جهان به برق دسترسی دارند که این کشورها شامل پرجمعیت ترین ها روی کره زمین هستند کشورهایی مثل چین، آمریکا و برزیل و... .

هند از جمله کشورهایی است که طی یک دهه گذشته جهش فوق العاده ای در خدمات رسانی در این عرصه داشته است به طوری که در اوایل دهه گذشته ۷۰ درصد مردم این کشور به برق دسترسی داشته اند ولی در حال حاضر بیشتر از ۹۳ درصد مردم این کشور به برق دسترسی دارند.

در این بین کره شمالی یکی از معدود کشورهایی است که کمبود خدمات برق رسانی در آن کاملا آشکار است به طوری که در این کشور نه تنها آمار و ارقام از عدم دسترسی مردم به برق سخن می گویند بلکه عکس های هوایی و ماهواره ای منطقه تاریکی را روی کره زمین نشان می دهد که در کنار یکی از درخشان ترین کشورهای جهان (کره جنوبی) قرار گرفته است.

تخمین زده می شود که بیشتر از نیمی از جمعیت کره شمالی در فقر انرژی به سر می برند.

دسترسی مردم به برق در آفریقا چگونه است؟

در سال ۱۹۹۵ کم تر از ۲۰ درصد مردم این قاره به برق دسترسی داشته اند و در حال حاضر این رقم به ۴۰ درصد رسیده است که این بدان معنا است که هنوز نزدیک به ۶۰۰ میلیون نفر در این قاره به برق دسترسی ندارند.

این فقدان انرژی بیشترین تاثیرش را روی جمعیت روستایی می گذارد به طوری که روستاییان آسیب پذیر ترین قشر جامعه ای هستند که در آن فقدان انرژی وجود دارد.

نام کشورهایی که مردم آن کم ترین دسترسی را به برق دارند در جدول زیر آمده است:

فقدان انرژی مسئله ای نیست که تنها روستاهای آفریقایی با آن دست به گریبان باشند بلکه مردم کشور نیجریه یکی از بزرگترین اقتصادهای قاره آفریقا تنها ۵۴ درصد به برق دسترسی دارند.

براساس شواهد نزدیک به ۲۵ سال طول کشیده است تا کشورهای جهان دسترسی به برق را از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد برسانند و با توجه به این موضوع پیش بینی می شود که همگام شدن کشورهای آفریقایی با سایر نقاط جهان بیشتر از یک دهه به طول بیانجامد.

چند درصد مردم ایران به برق دسترسی دارند؟

به نقل از وزیر نیرو نزدیک به ۹۹.۵ درصد مردم ایران به برق دسترسی دارند؛ رضا اردکانیان در یک برنامه تلویزیونی گفت:" تعداد قابل توجهی از روستاها پس از انقلاب به شبکه برق دسترسی پیدا کردند به طوری که در زمان حاضر تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار از این نعمت برخوردار هستند."

وی افزود:" در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۴هزارو ۳۶۷روستا دارای برق بودند و در سال جاری این رقم به بیش از ۵۷هزار روستا رسیده است."

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

وزارت انرژی و آب افغانستان اعلام کرد که آب های زیر زمینی کابل سالانه سه تا پنج متر کاهش می یابد.

آب های زیر زمینی کابل سالانه سه تا پنج متر کاهش می یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت انرژی و آب افغانستان اعلام کرد که آب های زیر زمینی کابل سالانه سه تا پنج متر کاهش می یابد.

بر اساس ارزیابی جدید این وزارتخانه در ۲۲ ناحیه شهر کابل، سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در کابل به مصرف می‌رسد و ۹۵ میلیون متر مکعب آب دوباره ذخیره می‌شود.

بر بنیاد این بررسی ها، سالانه سه تا پنج متر آب‌های زیر زمینی کابل کاهش می‌یابد و آب‌های زیر زمینی خیرخانه، دشت برچی، دارالامان و افشار، بیش از دیگر بخش‌های کابل کاهش یافته و با تهدید روبرو هستند.

این گزارش افزوده است که در حال حاضر شهر کابل ۳۵ میلیون متر مکعب، کمبود آب دارد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: با کمک بخش دولتی برای رشته مدیریت مصرف آب بیش از ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و ۶۰ نفر در این زمینه آموزش دیدند و نیاز است بنگاه‌های اقتصادی استان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

آموزش مهارت «مدیریت مصرف آب» در کرمان/اتلاف 36 هزار میلیارد انرژی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: بر کسی در ضرورت بحث مهارت‌آموزی هیچ شک و تردیدی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه اشتغالزایی است، افزود: مهارت‌آموزی مقدمه اشتغالزایی است و درصد بالایی از بیکاران جامعه فاقد مهارت هستند.

وی بیان کرد: طبق مطالعات و تحقبقات انجام شده یافتن شغل برای فردی که یک مهارت شغلی داشته باشد، ۲۲ درصد بیشتر از فردی است که مهارت ندارد‌ و به نظر می‌رسد فقدان مهارت در جامعه بیداد می‌کند و نظام آموزشی ما به سمتی رفته که آموزش‌های بدون مهارت می‌دهد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه باید مهارت را از زنان خانه‌دار شروع کنیم، گفت: استان کرمان با بحران آب مواجه است  امروز بحث صرفه‌جویی آب باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و بهره‌وری یک مهارتی است که باید همه افراد جامعه آن را آموزش ببینند.

وی بیان کرد: ارزش واقعی قیمت انرژی مصرفی ۴۰ تومان است که تنها ۴ هزار میلیارد تومان آن با فروش به‌دست می‌آید و ۳۶ هزار میلیارد تومان اتلاف انرژی در سطح استان داریم.

طبیب‌زاده ادامه داد: استان کرمان با توجه به اینکه دچار خشکسالی و کمیود آب است دومین استان پرمصرف آب بعد از خوزستان چه در زمینه شرب و کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: کشور نیاز به سند ملی مهارت دارد اگر تهیه نشده ما در کرمان این سند را تهیه و به سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه کنیم.

آموزش 60 نفر در زمینه مدیریت مصرف آب در کرمان

محمدرضا جهانگیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: شعار ما در فنی و حرفه‌ای استان کرمان این است که سعی می‌کنیم هیچ آموزشی را شروع نکنیم و یا ادانه ندهیم مگر اینکه یک شریک داشته باشیم.

وی گفت: بزرگترین شریک ما بنگاه‌های بخش خصوصی است و نهادهای دولتی با همکاری ما یکسری کارهایی برای افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهند و هدف‌گذاری ما آموزش و ارتقاء افرادی است که به صورت مستقیم با بنگاه‌داران در ارتباط هستند و در آینده به شما ملحق می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ا‌ی استان کرمان تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم آموزش‌های خود را در فنی و حرفه‌ای به سمت مورد تقاضای بازار کار ببریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل استان آب است، عنوان کرد: با کمک بخش دولتی برای رشته مدیریت مصرف آب بیش از ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شد و ۶۰ نفر در این زمینه آموزش دیدند و این تعداد جوابگوی استان نیست و ما نیاز داریم بنگاه‌های اقتصادی استان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار/نبود نیروی ماهر در بنگاه‌های اقتصادی

عباس جبالبارزی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: چیزی که همه ما در بخش خصوصی با آن درگیر هستیم کمبود نیروی ماهر است.

وی افزود: خیلی از بنگاه‌های اقتصادی خودشان بالاجبار باید نیروهای خود را در بخش‌های مورد نیاز آموزش دهند که این یک هزینه مضاعفی برای بنگاه‌های خصوصی است.

جبالبارزی گفت: ما در بحث اموزش‌های عالی خوب کار کرده‌ایم اما در زمینه مهارت کاری انجام نداده‌ایم، برخی از آمارها می گوید ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و بر عکس خیلی از بنگاه‌های اقتصادی در زمینه داشتن نیروهای ماهر دچار مشکل هستند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: ما در زمینه مهارت‌آموزی و تربیت تکنیسین در لایه‌های میانی مشکل داریم، برخی افراد که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اند فکر می‌کنند اگر به  مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند و یک مهارت را بیاموزند برای آنها افت است.

جبالبارزی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که باید در کشور انجام دهیم این است که مسئله مهارت را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و اگر سازمان فنی و حرفه‌ای  یک شعار انتخاب کند به عنوان اینکه هر جوان یک مهارت و روی آن کار کند شاید خروجی بهتری داشته باشیم.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
گروه بین المللی آریا پیشگام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، هیأت تجاری متشکل از شرکت‌های فعال صنعت ساختمان و خدمات فنی _ مهندسی ایران را به عمان اعزام می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی شرکت آریا پیشگام، گروه بین المللی آریا پیشگام در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، هیأت تجاری متشکل از شرکت‌های فعال صنعت ساختمان و خدمات فنی _ مهندسی ایران را به عمان اعزام  می کند.

«حمید رسالتی» با تأکید بر اهمیت بازار مصرفی عمان برای شرکت‌های فعال ایرانی در زمینة صادرات و واردات، تصریح کرد: صادرات به عمان در سال 97  با 32% رشد همراه بوده که پس از عراق و پاکستان بیشترین رشد صادرات را به خود اختصاص داده  و همچنین با 100% رشد واردات به کشورمان بالاترین رتبه را در این زمینه از آن خود کرده است.

مدیر گروه بین المللی آریا پیشگام افزود: در شرایط کنونی و با توجه به محدودیت‌های حاصل از تحریم و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی، بازار عمان بستر بسیار مناسبی برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی در زمینة صنعت ساختمان خواهد بود و چشم‌انداز روشنی از آینده روابط اقتصادی میان دو کشور دوست و همسایه را به تصویر  می کشد.

رسالتی، ضمن تشریح اهداف اعزام این هیات تجاری به عمان، جلسه با تجار ایرانی فعال در این کشور، ملاقات با مسئولین جمهوری اسلامی ایران در مسقط، بازدید از شهرک صنعتی مصالح ساختمانی عمان، بازدید میدانی از چند شرکت بزرگ و برتر فعال در عمان و بازدید از اماکن توریستی این کشور را از جمله برنامه‌های هیات ایرانی در این سفر عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی بسیار مفید به منظور آشنایی سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایرانی با بازار مصرفی عمان و تحلیل میدانی شرایط فعلی جذب سرمایه در این کشور، ارایه یک ‌سال مشاورة رایگان به شرکت‌های حاضر در هیأت را از دیگر برنامه‌های ویژه اعزام این هیات برشمرد.

رسالتی تصریح کرد: این هیات قرار است در بهمن ماه سال جاری و در روزهای 21  تا 25 بهمن در عمان حضور داشته باشد، بنابراین ضروری است علاقمندان به مشارکت در این هیات در زمان مقرر جهت ثبت‌نام با شماره 77426062-021 و 77470204-021 تماس حاصل کنند و ضمن دریافت اطلاعات تکمیلی از مشاورین این شرکت، نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنند. همچنین افراد می توانند از طریق شبکه های اجتماعی با شماره 09011772807 در این هیات ثبت نام کنند.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
سازمان مقررات ملی ساختمان نتایج آزمون نظام مهندسی مهر ۹۸ را منتشر کرد. داوطلبان آزمون نظام مهندسی مهر ۹۸ برای مشاهده نتایج آزمون خود می‌توانند به سامانه آزمون‌های ورود به حرفه قابل مراجعه نمایند.
 

سرویس آموزش و آزمون برق نیوز، سازمان مقررات ملی ساختمان نتایج آزمون نظام مهندسی مهر ۹۸ را منتشر کرد. داوطلبان آزمون نظام مهندسی مهر ۹۸ برای مشاهده نتایج آزمون خود می‌توانند به سامانه آزمون‌های ورود به حرفه قابل مراجعه نمایند یا ازلینک زیر نتایج را مشاهده نمایند.
  • ۰
  • ۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: انرژی دریافتی از نیروگاه بادی منجیل نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافت.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «عظیم بلبل‌آبادی» در خصوص میزان انرژی دریافتی از نیروگاه بادی منجیل گفت: انرژی دریافتی از نیروگاه بادی منجیل به مقدار 82 هزار و 32 مگاوات ساعت در هشت ماهه سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به دریافت 45 هزار و 382 مگاوات ساعت انرژی برق در مدت مشابه سال گذشته گفت: مقایسه میزان دریافت انرژی برق از نیروگاه بادی منجیل نشان می‌دهد که دریافت انرژی از این نیرو گاه در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن 36 هزار و 650 مگاوات ساعت افزایش داشته است، به عبارتی شاهد رشد 80.75 درصدی دریافت انرژی برق از نیروگاه بادی منجیل نسبت به سال گذشته بودیم.
گفتنی است 10 نیروگاه فعال منطقه گیلان شامل سیکل ترکیبی پره سر(ظرفیت نامی: 968 مگاوات)، سد آبی تاریک(ظرفیت نامی: 3 مگاوات)، سد سفیدرود(ظرفیت نامی: 87.5 مگاوات)، برق‌آبی سینه هونی تالش (ظرفیت نامی: 0.25 مگاوات)، شهید بهشتی لوشان (ظرفیت نامی: 360 مگاوات)، مقیاس کوچک گیل و آذر ایرانیان(ظرفیت نامی: 2 مگاوات)، سیکل ترکیبی گیلان(ظرفیت نامی: 1307.4 مگاوات)، برق‌آبی شهر بیجار(ظرفیت نامی: 6.3 مگاوات)، بادی منجیل(ظرفیت نامی: 92.26 مگاوات) و مقیاس کوچک کاسپین(ظرفیت نامی: 25.324 مگاوات) وظیفه تولید انرژی برق در استان را برعهده دارند.
  • ۰
  • ۰
باوجود اینکه هزاران دستگاه چیلر جذبی در سراسر کشور در حال کار می باشد و نیاز به خدمات، سرویس و نگهداری و راهبری دارد اما متخصصان با تجربه به اندازه کافی در این زمینه تربیت نشده اند. دوره تخصصی آموزش تعمیر و نگهداری چیلرهای جذبی برای اولین بار در کشور درسال ۱۳۸۸ توسط این مجموعه پایه گذاری شد و به منظور تربیت پرسنل ماهر در زمینه تعمیر و نگهداری چیلر جذبی تا کنون دوره های بسیار زیادی برای فراگیران از تمام کشور برگزار شده است.
بنابراین با سابقه طولانی و تجربه ای که در این زمینه داریم می توانیم یارای شما عزیزان باشیم. وجود هزاران دستگاه چیلر جذبی در کشور دارای حجم بالایی از تقاضای نگهداری، راهبری و تعمیرات این دستگاه ها می باشد و در نتیجه زمینه مناسبی برای اشتغال علاقه مندان خواهد بود. این دوره برای انتقال تجربیات و آموزش های تخصصی  در این زمینه طراحی شده است.

محتوای آموزشی دوره تخصصی چیلرهای جذبی

۱- کدام چیلر را انتخاب کنیم؟
۱-۱ چیلر جذبی تک اثره
۱-۲ چیلر جذبی اثر مضاعف
۱-۳ چیلر جذبی شعله مستقیم
۲- فلودیاگرام سیال در داخل چیلرها (برندهای مختلف)
۲-۱ سیکل سیال در چیلرهای تک اثره برندهای مختلف
۲-۲ سیکل سیال در چیلرهای اثر مضاعف برندهای مختلف
۲-۳ سیکل سیال در چیلرهای شعله مستقیم برندهای مختلف
۲-۴  سیکل سیال در چیلرهای شعله مستقیم برندهای مختلف در حالت گرمایش
۳- تحولات لیتیم بروماید و نمودار چرخه آن در داخل چیلر
۴- وکیوم کردن و سیستم های وکیوم
۴-۱ سیستم های مجهز به پمپ وکیوم
۴-۲ سیستم های فاقد پمپ وکیوم
۴-۳ تست نشتی دستگاه و نحوه نشتی گیری در تمام چیلر
۴-۴ نگهداری و تعمیر پمپ وکیوم
۴-۵ نشتی وکیوم و خلا کامل در چیلر جذبی
۵- سیستم های کنترل ماشین های جذبی
۵-۱ سیستم کنترل ظرفیت
۵-۲ سیستم کنترل غلظت بالا
۵-۳ سیستم کنترل غلظت پایین
۵-۴ کنترل سطح مبرد بالا
۵-۵ کنترل سطح مبرد متوسط
۵-۶ کنترل سطح مبرد پایین
۶- آماده کردن چیلر برای راه اندازی فصلی
۶-۱ نحوه تمیز کردن و نگهداری لوله ها و هدها
۶-۲ نحوه تعویض دیافراگم شیرها
۶-۳ نحوه نگهداری و سرویس پمپ ها
۶-۴ نحوه تعویض شیشه رویت
۶-۵ شستشوی دستگاه با آب مقطر
۶-۶ چک استارت پمپ محلول و مبرد
۶-۷ نحوه بررسی شیر محافظ سیکل
۶-۸ بررسی نهایی کلیدهای حرارتی
۶-۹ بررسی و تنظیم سنسورهای حرارتی
۶-۱۰ بررسی کنترل کننده های سطح بالا و پایین
۶-۱۱ کالیبره کردن کنترل ها و سنسورها
۶-۱۲ چک کردن سیستم آنتی فریز
۷- لیتیم بروماید، انیبیتورها و الکل
۷-۱ روش های نمونه گیری لیتیم از دستگاه
۷-۲ آنالیز محلول لیتیم بروماید
۷-۳ نگهداری محلول لیتیم بروماید
۷-۴ تنظیم الکل دستگاه
۷-۵ تنظیم انیبیتور دستگاه
۷-۶ تنظیم PH لیتیم
۷-۷ طریقه شکستن خلا و تخلیه محلول لیتیم و شارژ مجدد
۷-۸ شارژ محلول لیتیم در شرایط مختلف
۷-۹ مشخص کردن میزان مبرد و نحوه شارژ آن در دستگاه در شرایط غیر نرمال
۸- استارت دستگاه برای فصل جدید
۸-۱ روشن کردن ماشین و عملکرد مدار الکتریکال و مکانیکال
۹- خاموش کردن دستگاه
۹-۱ خاموش کردن دستگاه و نحوه عملکرد مدار الکتریکال و مکانیکال در هنگام خاموش کردن
۹-۲ خاموش کردن دستگاه در شرایطی که احتمال یخ زدگی وجود دارد
۹-۳ خاموش کردن دستگاه برای دوره طولانی
۱۰- بازرسی های دوره ای
۱۱- کریستال و کریستال زدایی
۱۲- تجهیزات جانبی و نحوه پایپینگ ماشین ها
۱۳- عیب یابی دستگاه
 
  • ۰
  • ۰

 

نانو پوشش ساختمان
 

یک شرکت دانش بنیان نانویی فناوری نانوپوشش‌دهی با آندایزنیگ را برای افزایش طول عمر تاسیسات آبی ساختمان به کار می‌برد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک شرکت دانش‌بنیان نانویی با طراحی خط تولیدی برای ایجاد لایه نانوپوشش ضدخوردگی، امکان تولید لایه مقاوم به خوردگی را برای طیف وسیعی از محصولات فراهم کرده است.

 

امین حکیم‌زاد، مدیر تولید این شرکت دانش بنیان درباره این خط تولید گفت: آندایز کردن آلومینیم یک فناوری رایج در صنعت است اما با نوآوری و ایجاد تغییراتی در فرآیند آندایزینگ اقدام به ایجاد لایه‌های نانوساختار روی سطوح مختلف کردیم. برای ایجاد این لایه‌های نانوساختار افزودنی‌های ویژه‌ای را به محلول آندایزینگ آلومینیم اضافه می‌کنیم که فناوری آن به صورت انحصاری در اختیار شرکت نانو آبکار ایساتیس است. همچنین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای این فرآیند نیز به صورت اختصاصی برای ایجاد لایه نانوساختار طراحی و ساخته شده است. برای مثال ما از جریان پالسی به جای جریان‌های مستقیم استفاده می‌کنیم که رکتیفایر مخصوصی برای این کار طراحی و ساخته شده است.

حکیم‌زاد افزود: با این فناوری می‌توان پوشش‌هایی از جنس اکسیدآلومینیم روی سطوح مختلف ایجاد کرد که ما از آن برای پوشش‌دهی کلکتورهای آلومینیمی استفاده می‌کنیم. کلکتورها به عنوان جمع‌کننده و تقسیم‌کننده در تاسیسات آبی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلکتورها معمولا از جنس آلیاژهای مس و روی مانند برنج هستند. قیمت بالای برنج به همراه وزن بالای آن از مشکلات عمده قطعات ساخته شده با این آلیاژ است. شرکت نانوآبکار ایساتیس کلکتورهای آلومینیومی مقاوم در مقابل خوردگی با پوشش نانو ساختار اکسید آلومینیم تولید و به بازار عرضه می‌کند. این پوشش نانوساختار روی آلیاژ آلومینیم به روش آندایزینگ ایجاد می‌شود.

به گفته مدیر تولید شرکت نانو آبکار ایساتیس، با استفاده از این نانو پوشش می‌توان عمر کلکتورها را تا چند دهه افزایش داد. یکی از مزیت‌های این روش آن است که می‌توان با افزودن برخی پیگمنت‌های فلزی، رنگ خاصی روی قطعات ایجاد کرد. با این کار ظاهر محصول را می‌توان برحسب نیاز مشتری تغییر دارد.

حکیم‌زاد از کاربردهای مختلف این نانوپوشش در محصولات مختلف خبر داد و افزود: این نانوپوشش برای افزایش مقاومت به خوردگی در محصولاتی نظیر ظروف آشپزخانه نیز کاربرد دارد به طوری که در حال حاضر ما به دنبال راه‌اندازی خط تولیدی برای جایگزین کردن این پوشش‌ها به جای تفلن‌های رایج در ظروف آشپزخانه هستیم.

ساختمان صنعت