ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

  • ۰
  • ۰
۳۲۰میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیرساختی در فرودگاه یاسوج فعال است

 

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی زیرساختی هم اینک در فرودگاه یاسوج و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعال است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی احمدزاده روز شنبه در بازدید از فرودگاه بین المللی یاسوج، اظهار کرد: این پروژه ها برج کنترل ترافیک هوایی و پروژه های مهم و زیرساختی شامل توسعه و بهسازی ساختمان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، سیستم چیلر و هواساز و پروژه های حراستی و امنیتی در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دنبال راهکار افزایش پروازها و رفع مشکلات این فرودگاه هستیم.

وی با اشاره به نقش صنعت هوایی در توسعه استان، افزود: فرودگاه به عنوان زیرساختی مهم برای رشد و توسعه هر بخشی و یا حوزه ای است و بدون داشتن این زیرساخت نمی توان به توسعه و پیشرفت یک شهر و استان برنامه ریزی جامعی داشت.

برای استانی که در زمینه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و بهشتی برای سرمایه گذاری در جنوب غربی ایران با داشتن ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز، طبیعت بکر، آب و سایر توانمندی‌ها محسوب می‌شود، به دلیل آمار پایین فرودگاه و پروازها با این روند توسعه محقق نمی شود.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم دولت به استان یکی از مطالبات خبرنگاران افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج بود که جلسات مختلفی در مرکز کشور پیرامون این موضوع برگزار شد و همچنان پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه هستیم.

وی ابراز کرد: یکی از دلایلی که تاکنون پروازهای استان افزایش نداشته است کمبود هواپیما به دلیل تحریم ها است که امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم این موضوع رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موضوع افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج را در جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور و همچنین دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می کنم چرا که استان نیازمند افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج جهت رسیدن به رشد و توسعه است.

احمدزاده بر جذب هر چه سریعتر اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور نیز تاکید کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات هندلینگ اختصاص داده شد که در سازمان برنامه و بودجه استان این مبلغ جذب شود.

فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است و حدود ۲ سال می شود که عنوان بین المللی را هم با خود به یدک می کشد دریغ از اینکه حتی یک پرواز بین المللی داشته باشد و تمام پروازهای این فرودگاه در ۲ پرواز کج دار و مریز در روزهای شنبه و چهارشنبه خلاصه شده است.

این فرودگاه رهاورد سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ بوده است که برای رفاه حال مردم و خروج استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ آن بر زمین خرده اما اکنون این سرمایه‌ گرانبها بدون کمترین کاربرد رها شده است و پروازهای آن در پیچ و خم وعده ها پروازها به گل نشسته اند.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

 

 

ساختمان صنعت

  • ۰۳/۰۱/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی