ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

۹ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

تولید ۲۵۰هزار مگاوات ساعت برق توسط نیروگاه‌های برق‌آبی در ایام نوروز

تهران- ایرنا- معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در ایام نوروز امسال بالغ بر ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر داشته‌اند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، وحید ایزدی افزود: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در ایام نوروز با آمادگی کامل به تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: در تعطیلات ایام نوروز و حتی لحظه تحویل سال نو پرسنل نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در محیط نیروگاه‌ها حضور داشتند و هم‌زمان که واحدهای نیروگاه در حال تولید انرژی و تأمین برق خانه‌های هم‌وطنان و صنعت کشور بوده‌اند، جشن نوروز را برگزار کردند.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: همچنین در این ایام با بارش‌های خوبی که از ابتدای سال جدید در حوضه‌های آبریز غرب و جنوب غرب به وقوع پیوست، سدهای شرکت آب و نیرو ضمن کنترل سیلاب‌ها، بخش عمده‌ای از روانآب را در مخازن خود ذخیره کردند و به پرشدگی مطلوبی رسیده‌اند.

ایزدی گفت: نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت آب و نیرو در این مدت بالغ بر ۲۵۰ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی پاک و تجدیدپذیر داشته‌اند.

وی ادامه داد: نیروگاه‌های کارون ۴، گتوند و رودبار لرستان در حوضه جنوب و جنوب غرب، سیمره و داریان و سردشت در حوضه غرب کشور در حال تولید انرژی بوده و این خدمت‌رسانی همچنان نیز ادامه دارد و نقش بسزایی در تأمین پیک برق شبکه سراسری دارند.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
پایانه جدید شرق تهران در مسیر تکمیل و آماده سازی

 

تهران بزرگ - ایرنا - تابستان سال ۱۴۰۲ که راهبری عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه‌اندازی پایانه جدید شرق به شرکت مترو تهران واگذار شد، اقدامات متعدد و متنوعی در این زمینه صورت گرفته که حتی در ایام نوروز امسال نیز ادامه داشته است.

به گزارش ایرنا از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) پایانه جدید شرق پس از حدود ۶ سال بلاتکلیفی، از تیر ماه سال گذشته مورد توجه مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت و مقرر شد در سه فاز عملیاتی، مراحل بهره‌برداری تدریجی از آن محقق شود.

فاز نخست این طرح مهم شهری بهار امسال تکمیل شده و به این ترتیب امکان انتقال تعاونی‌های پایانه قدیمی به محل جدید فراهم خواهد شد تا ضمن آزادسازی بخشی از عرصه‌های داخل شهر برای تغییر کاربری به فضاهای تفرجگاهی و گردشگری، پایانه ای مدرن و هوشمند در اختیار مسافران برون شهری قرار گیرد؛ البته در سال‌های آینده با اجرایی شدن طرح توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران، پایانه جدید شرق به ایستگاه فرهنگسرا دسترسی پیدا خواهد کرد تا رفت و آمد به آن تسهیل شود.

 

پایانه شرق تهران در مسیر تکمیل و آماده سازی

در حال حاضر عملیات مرمت و تکمیل تاسیسات، ابنیه و همچنین برخی امور مربوط به محوطه سازی پایانه جدید شرق دنبال شده و طی یک ماه اخیر ضمن تامین تجهیزات و مصالح لازم برای راه اندازی پایانه، فعالیت‌هایی در خصوص ایجاد معابر دسترسی، اصلاح پیاده راهها، آماده‌سازی محوطه توقف تاکسی‌های برون شهری، اجرای سازه بتنی ساختمان پست برق اضطراری، احداث کانال‌های جدید هدایت آبهای سطحی محوطه، ساخت دیوار حائل پیرامون ضلع شرقی پایانه در مجاورت با بزرگراه شهید یاسینی، کف سازی و تکمیل نمای سقف پایانه، اصلاح کابل کشی شبکه و برق سالن اصلی در تمام طبقات، عایق‌بندی لوله‌های تاسیساتی موتورخانه و هواسازهای سالن اصلی، اجرای سرویس‌های بهداشتی به همراه اتاق استراحت رانندگان، تعبیه اتاق‌های مادر و کودک در طبقات همکف و اول به همراه تامین و نصب پله‌های برقی سالن اصلی پایانه انجام گرفته است.

پایانه جدید شرق تهران (موسوم به پردیس مسافری شرق) در زمینی به مساحت تقریبی ۱۳ هکتار، در منتهی الیه بزرگراه شهید زین الدین و در تقاطع با بزرگراه شهید یاسینی، همجوار با بوستان سرخه حصار قرار دارد که از مهمترین ویژگی های آن، اجرای سیستم هوشمندسازی در این مرکز تبادل سفر است.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

 

هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در حوزه انرژی

رؤسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه رقم ۳۰ میلیارد دلار را به‌عنوان هدف مبادلات اقتصادی در نظر گرفتن،که یکی از راه‌های مهم تحقق این هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در دیدار با آلب‌ارسلان بایراکتار، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که به ایران سفرکرده است، افزود: روابط سیاسی ایران و ترکیه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در حوزه روابط اقتصادی نیز ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های اقتصادی که امکان توسعه همکاری‌ها میان ایران و ترکیه در آن وجود دارد، حوزه انرژی به‌خصوص انرژی برق است که در دیدار اخیر رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس‌جمهور ترکیه نیز بر آن تأکید شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ترکیه اکنون یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ برق در منطقه است و علاوه‌بر آن از امکان انتقال انرژی به اروپا نیز برخوردار است که این موضوع زمینه برای تبادل انرژی میان دو کشور را به لحاظ اقتصادی به‌شدت توجیه‌پذیر می‌کند.

محرابیان گفت: یکی از ویژگی‌های مهم صنعت برق ایران تفاوت قابل‌توجه میان ظرفیت تولید و مصرف در دو فصل زمستان و تابستان است که همین موضوع زمینه را برای تبادل برق با کشور ترکیه به‌عنوان یکی از همسایه‌های راهبردی کشور توجیه‌پذیر می‌کند.

وی با ابراز رضایت از مذاکرات صورت‌گرفته با وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه ادامه داد: در این دیدار مذاکرات بسیار خوبی پیرامون تبادل برق با کشور ترکیه انجام شد و پیش‌بینی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن فرایند عملیاتی‌کردن این مذاکرات محقق شود.

 

در ادامه این دیدار وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه نیز درباره مذاکرات صورت‌گرفته با وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در حوزه برق و انرژی گفت: هدف اصلی من از این سفر و دیدار با وزیر نیروی ایران پیگیری توافق صورت‌گرفته میان رؤسای جمهور دو کشور در کشور ترکیه پیرامون ضرورت افزایش ظرفیت تعاملات اقتصادی به‌ویژه از طریق تبادل برق است.

آلب ارسلان بایراکتار خاطرنشان کرد: رؤسای جمهور دو کشور رقم ۳۰ میلیارد دلار را به‌عنوان هدف مبادلات اقتصادی در نظر گرفته‌اند و همان‌طور که می‌دانیم یکی از راه‌های مهم تحقق این هدف توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی است.

وزیر انرژی ترکیه افزود: اگر چه بر اساس تصور سنتی گاز و نفت مهم‌ترین زمینه برای توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی است، اما با توجه به پیشرفت‌های خوب ایران و ترکیه در صنعت برق، امروزه این حوزه نیز از ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش همکاری‌های دوجانبه برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات با ایران برای تبادل برق و توسعه همکاری‌ها در این حوزه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: علاوه بر موضوع تبادل برق، ترکیه این آمادگی را دارد تا در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر و بورس انرژی نیز با ایران همکاری کند و ضمن استفاده از توانمندی‌های ایران، تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

افتتاح ۷۶۰۰ واحد مسکن در پرند تا شهریورماه امسال

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: ۷۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا شهریور ۱۴۰۳ آماده افتتاح می‌شود که در صورت تکمیل و نصب انشعابات آب، برق و گاز تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و مشارکتی شهر پرند، گفت: سرعت پیشرفت پیمانکاران نهضت ملی مسکن در شهر پرند با نظارت شرکت عمران پرند بسیار خوب است و مشارکت و اقدام شرکت‌های خدمات‌رسانی در تکمیل و نصب انشعابات آب، برق و گاز واحدهای برخی از این پروژه‌ها می‌تواند این واحدها را به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانند.

وی در جلسه‌ای که پس از بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرند برگزار شد، افزود: با تلاش شرکت عمران و پیمانکاران در شهر پرند ۷۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن و مشارکتی تا نیمه سال جاری آماده افتتاح است که در صورت نصب و تکمیل انشعابات آب، برق و گاز این واحدها می‌توانیم واحدهای نهضت مسکن ملی برخی پروژه‌ها را به صورت کامل با حضور مقامات عالی کشور افتتاح کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد

 

صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد

مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: نفت امروز به صنعتی پویا بدل شده و به بالندگی خوبی رسیده است و این روند ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حبیب‌الله ظفریان، مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد، گفت: کارهای بزرگی به‌ویژه در جزیره خارک که قلب تپنده صنعت نفت است انجام شده است.

وی افزود: نفت و گاز برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، از این رو تلاش این است بتوانیم با وضع قوانین، منابعی در اختیار صنعت نفت قرار دهیم و بخش خصوصی را نیز بیش از پیش وارد این صنعت کنیم.

مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: صنعت نفت امروز به صنعتی پویا تبدیل شده و به بالندگی خوبی رسیده و در دولت سیزدهم شاهد کارهای جهادی برای این صنعت بوده‌ایم و امیدواریم سال ۱۴۰۳ نیز این پیشرفت‌ها در صنعت نفت ایران تداوم یابد.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
۳۲۰میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیرساختی در فرودگاه یاسوج فعال است

 

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی زیرساختی هم اینک در فرودگاه یاسوج و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران فعال است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی احمدزاده روز شنبه در بازدید از فرودگاه بین المللی یاسوج، اظهار کرد: این پروژه ها برج کنترل ترافیک هوایی و پروژه های مهم و زیرساختی شامل توسعه و بهسازی ساختمان آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، سیستم چیلر و هواساز و پروژه های حراستی و امنیتی در دست احداث است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دنبال راهکار افزایش پروازها و رفع مشکلات این فرودگاه هستیم.

وی با اشاره به نقش صنعت هوایی در توسعه استان، افزود: فرودگاه به عنوان زیرساختی مهم برای رشد و توسعه هر بخشی و یا حوزه ای است و بدون داشتن این زیرساخت نمی توان به توسعه و پیشرفت یک شهر و استان برنامه ریزی جامعی داشت.

برای استانی که در زمینه گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و بهشتی برای سرمایه گذاری در جنوب غربی ایران با داشتن ظرفیت‌های عظیم نفت و گاز، طبیعت بکر، آب و سایر توانمندی‌ها محسوب می‌شود، به دلیل آمار پایین فرودگاه و پروازها با این روند توسعه محقق نمی شود.

احمدزاده عنوان کرد: در سفر دور دوم دولت به استان یکی از مطالبات خبرنگاران افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج بود که جلسات مختلفی در مرکز کشور پیرامون این موضوع برگزار شد و همچنان پیگیر افزایش پروازهای فرودگاه هستیم.

وی ابراز کرد: یکی از دلایلی که تاکنون پروازهای استان افزایش نداشته است کمبود هواپیما به دلیل تحریم ها است که امیدواریم با تدابیر دولت سیزدهم این موضوع رفع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موضوع افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج را در جلسه ای با معاون اول رئیس جمهور و همچنین دیدار با وزیر راه و شهرسازی پیگیری می کنم چرا که استان نیازمند افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج جهت رسیدن به رشد و توسعه است.

احمدزاده بر جذب هر چه سریعتر اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور نیز تاکید کرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات هندلینگ اختصاص داده شد که در سازمان برنامه و بودجه استان این مبلغ جذب شود.

فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است و حدود ۲ سال می شود که عنوان بین المللی را هم با خود به یدک می کشد دریغ از اینکه حتی یک پرواز بین المللی داشته باشد و تمام پروازهای این فرودگاه در ۲ پرواز کج دار و مریز در روزهای شنبه و چهارشنبه خلاصه شده است.

این فرودگاه رهاورد سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ بوده است که برای رفاه حال مردم و خروج استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگ آن بر زمین خرده اما اکنون این سرمایه‌ گرانبها بدون کمترین کاربرد رها شده است و پروازهای آن در پیچ و خم وعده ها پروازها به گل نشسته اند.

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

 

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
رونمایی از پویش «با انرژی»

 

مدیرعامل شرکت توانیر از رونمایی پویش «با انرژی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه فن آوری‌های قبل دیگر پاسخگو نیست و باید خودمان را به ابزارهای جدید مجهز کنیم، تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی جدید یکی از این ابزارها است که باید به وسیله آن بتوانیم اقشار مختلف با سلایق مختلف و گروه‌های مصرف را در جریان فعالیت‌های صنعت برق قرار دهیم.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های هواشناسی سال‌جاری تابستان بسیار گرم و طولانی در انتظار ما است، گفت: تمام برنامه ریزی ها برای تأمین برق مشترکان در این شرایط تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اظهار امیدواری نسبت به اینکه رویکرد جدید توأم با موفقیت‌های بیشتر برای صنعت برق باشد، در ادامه تاکید کرد: به جز فعالیت‌هایی که با استفاده از ظرفیت‌های این طرح‌ها انجام می‌شود، گروه‌های مصرف هم مشخص شده و برای هریک برنامه جداگانه تدوین و اجرا خواهد شد. به طور مثال اگر امسال مشترکان کشاورزی با ٥ ساعت همکاری با صنعت برق، برق رایگان دریافت می‌کردند، برای سال پیش رو به این طرح اهرم‌های تشویقی هم اضافه شده که میزان پاداش این مشارکت پرداخت شود.

رجبی مشهدی در پایان از کامل شدن طرح هوشمندسازی ادارات تا تابستان خبر داد.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

 

رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق

حبیب قراگوزلو گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های تولید پراکنده برق منطقه‌ای تهران امسال به میزان ۱۰۳ مگاوات افزایش پیدا کرد که نسبت به ایجاد ۴ مگاوات ظرفیت طی سال ۱۴۰۱ رشد ۲۵ برابری داشته است.

حبیب قراگوزلو مدیرعامل پیشین برق منطقه‌ای تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۳ اظهار د اشت: در حوزه افزایش ظرفیت تولید پراکنده برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۳۱۳ مگاوات پروژه در برق منطقه‌ای تهران تعریف شده که معادل ۳ برابر ظرفیت در نظر گرفته شده برای سایر شرکت‌های برق منطقه‌ای است.

وی با تاکید بر اهمیت حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: در حوزه تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای تهران اولین برق منطقه‌ای کشور است که موفق به اخذ مجوز فروش گواهی ظرفیت به میزان ۸۱ مگاوات در بورس انرژی شده است که منجر به تأمین مالی نزدیک به ۸,۰۰۰ میلیارد ریال در این بخش برای سال آتی خواهد شد.

قراگوزلو گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها ضمن کسب موفقیت جدید در جلب مشارکت بخش خصوصی، امکان تأمین بخشی از انرژی مصرفی شبکه و تقویت شبکه جهت گذر از پیک بار تابستان محقق خواهد شد و از مزایای افزایش راندمان تبدیل انرژی، تعویق هزینه‌های توسعه شبکه، پیک سایی و کاهش تلفات برق، بهبود سطح ولتاژ و کاهش هزینه‌های انتقال نیرو بهره مند خواهیم شد.

وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و گفت: نصب و راه اندازی این مولدها، موجب تأمین برق پایدار، کاهش مدیریت مصرف‌های احتمالی، افزایش راندمان تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست محیطی می‌شود.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

 

 

 

کاهش تحویل کارت‌های سوخت از یک ماه به یک هفته

معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هم اکنون زمان تحویل هر کارت سوخت کمتر از یک ماه است، گفت: امسال برنامه داریم که زمان تحویل کارت‌های سوخت را به یک هفته کاهش دهیم.

وی افزود: برای تحقق این امر، نیاز است که شرکت پژوهش و توسعه ناجی با وزارت نفت همکاری کند تا فرآیند نام نویسی کارت سوخت هم الکترونیکی شود.

این مقام مسئول با اشاره به الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت شخصی درقانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در قانون بودجه امسال نیز تکرار شده، ادامه داد: با توجه به اینکه بین استفاده از کارت سوخت شخصی و کارت سوخت جایگاه داران تفاوتی وجود ندارد، مردم ترجیح می‌دهند که ۶۰ لیتر سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی را در کارت‌های سوخت شخصی خود ذخیره کرده و کارت سوخت جایگاه‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کارت سوخت شخصی، ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر اعتبار سه هزار تومانی دارد، افزود: درخواست ما این است که مردم در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی همراهی کنند؛ زیرا، هدف‌گذاری برای کارت‌های جایگاه‌ها این است که در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار بگیرند.

معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش ترددهای جاده‌ای در ایام نوروز گفت: با توجه به کافی نبودن زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌داران را در ایام سفر افزایش داده‌ایم و به همین علت، چالش و مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی نداشتیم.

وی در پاسخ به این مسئله که شرکت پژوهش و توسعه ناجی علت تأخیر در الکترونیکی شدن صدور کارت‌های سوخت را مسائل امنیتی ناشی از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت می‌داند، گفت: شرایط ما آماده است؛ زیرا، خدمات صدور کارت سوخت ارتباطی به سامانه هوشمند سوخت ندارد.

سالاری در پاسخ به این سوال که آیا تأییدیه پدافند غیرعامل در این باره دریافت شده است، گفت: هماهنگی‌ها انجام و جلسات هم برگزار شده است و امیدواریم که در ماه فعلی و ماه آینده، این فرآیند را به سمت مسیر اجرا ببریم.

ساختمان صنعت