ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

۲۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان پرداخت شد

زاهدان- ایرنا- دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت بیش‌از ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اله اکبری روز چهارشنبه در هفتمین نشست شورای مسکن سیستان و بلوچستان که با محوریت عملکرد تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن استان برگزار شد، اظهار کرد: ارائه تسهیلات، بخش عمده‌ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به خود تخصیص داده و این اهمیت تا به آنجاست که در ماده یک قانون جهش تولید مسکن بر تامین منابع مالی این طرح تاکید شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین راهکارها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان پرداخت تسهیلات است که باید همکاری بانک‌ها در این زمینه پررنگ‌تر شود، تاکید کرد: بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف شدند تا ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در اجرای این مهم بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی بخش مسکن عملکرد مناسبی را به ویژه در تسهیلات دهی طرح نهضت ملی مسکن ایفا کرده است.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون عمده تسهیلات پرداختی طرح نهضت ملی مسکن در استان به بانک مسکن اختصاص دارد در این جلسه بنا بر تاکید استاندار مقرر گردید از این پس سایر بانک های استان به اجرای این طرح کمک کنند بطوریکه نظر به اهمیت اگر بانک های خصوصی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نکنند، تعطیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که منابع مالی در زمان مناسب تامین شود، پروژه‌های با درصد پیشرفت بالاتر سریع‌تر تجهیز شده و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان مهرماه سالجاری بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان تحویل متقاضیان می‌شود و با تداوم این مسیر مجموع واحدهای تحویلی استان تا پایان سال به ۲ هزار واحد افزایش یابد.

اکبری افزود: تاکنون ۳۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان تحویل متقاضیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: از همه مسوولان بانک‌های سیستان و بلوچستان به ویژه کشاورزی، ملی و ملت تقاضا می‌شود با پرداخت تسهیلات به موقع بانکی مجموعه استان را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
توافقات خوبی در حوزه صادرات گاز با عراق داشتیم

وزیر نفت گفت: توافقات خوبی با عراق در حوزه صادرات گاز و جمع آوری گازهای مشعل، صدور خدمات فنی و مهندسی داشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی وزیر نفت صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: خوشبختانه کار خوبی در حوزه‌ی گازهای مشعل غرب و شرق کانون انجام شده است.

وی افزود: با حضور رئیس جمهور پالایشگاه هویزه به بهره‌برداری رسید. در رابطه با مشعل‌های گاز مربوط به میادین شرق کارون در دولت به طور جد پیگیر هستیم و خوشبختانه تا پایان امسال ۲۱ مشعل جمع آوری خواهد شد.

وزیر نفت گفت: ان‌شاءالله با جمع آوری ۵۲ از این مشعل معادل با یک فاز پارس جنوبی، ۲۱ میلیون متر مکعب به حجم تولید گاز کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: این موضوع تذکر رهبری و تاکید رئیس جمهور بوده است در دولت‌های قبل اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

اوجی در خصوص همکاری‌ها با عراق گفت: ما با عراق توافقات خوبی در حوزه صادرات گاز و جمع آوری گازهای مشعل، صدور خدمات فنی و مهندسی داشتیم.

وی در رابطه با میدان گازی آرش نیز گفت: در خصوص میدان گازی آرش در حال مذاکره هستیم.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در حوزه درمان مهاباد هزینه شد

مهاباد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال در بخش نوسازی و توسعه زیرساخت‌های درمانی این شهرستان جذب و هزینه شده است.

امید صادق امیری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان مهاباد شامل تاسیسات، شبکه فاضلاب، چیلر، بخش‌های بستری و همچنین نوسازی سرویس‌های بهداشتی بخش‌های بستری انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید سه چیلر برای بیمارستان و همچنین ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای خرید CSR (دستگاه استریل) هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: در چند ماه گذشته ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای دیوارکشی دانشکده پرستاری و هفت میلیارد ریال نیز برای آمفی تئاتر این دانشکده جذب شده است.

صادق امیری در ادامه از ساماندهی حیاط بیمارستان خبر داد و گفت: به زودی حیاط نیز ساماندهی می‌شود و در چند روز آینده عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام حوزه درماتن و پزشکی، احداث پایگاه دومنظوره مرکز جامع سلامت و پایگاه اورژانس صبا در محله شهرک کارمندان است که برای بخش شمال شهر ضروری است، همچنین سه میلیارد تومان اعتبار هم برای پایگاه اورژانس وسوکند جذب شده است.

صادق امیری با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار در حوزه اعتبارات شهرستانی جذب شده است، یادآور شد: با جذب اعتباراتی ویژه، آزمایشگاه مرکزی نیز به مرکز جامع سلامت بهداشت شافعی انتقال خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مراکز شیمی درمانی، خانه بهداشت ترشکان، کیسه‌لان و مرکز صبا جزو پروژه‌هایی است که در روزهای آینده افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شوند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.
ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
 اجرای ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نیروگاه‌های کشور

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت:تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از ابتدای مهر با انجام ۱۱۰ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای تولید برق پایدار را هدف اصلی این شرکت برشمرد و افزود: از این رو همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه، فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی آغاز می‌شود که باید تا خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور باید بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.

وی ادامه داد: بسته به نوع و عملکرد، قدمت و تکنولوژی و ساعاتی که نیروگاه در مدار بوده است برای این واحدها برنامه تعمیراتی پیش‌بینی می‌شود که این اقدامات در قالب پنج سرفصل اصلی تعمیرات اساسی واحدهای بخار، تعمیرات اساسی واحدهای گازی، بازدید مسیر داغ، بازدید اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای واحدهای بخار در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسکندری تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تأمین می‌شود. بدین منظور آمادگی کامل این واحدها برای تولید انرژی پایدار در طول فصول گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه این تعمیرات در ۷۶۴ واحد تولید برق حرارتی انجام خواهد شد، گفت: این برنامه شامل ۶ هزار و ۸۳۵ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای بخار، هشت هزار و ۲۸۰ مگاوات تعمیرات اساسی واحدهای گازی، ۵۷ هزار و ۲۷ مگاوات بازدید احتراق، ۳۵ هزار و ۹۴۹ مگاوات تعمیرات دوره‌ای بخار و دو هزار و ۷۷۱ مگاوات بازدید مسیر داغ خواهد بود.

وی در پایان گفت: جهت انجام به موقع و باکیفیت تعمیرات نیروگاهی با استفاده از توانمندی تولیدکنندگان قطعات تخصصی و شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری است به موازات برنامه‌ریزی تعمیرات، تأمین قطعات و لوازم و کالاهای مورد نیاز نیز مورد توجه باشد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
۲۵۰۰ روستای کشور از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند

اصفهان- معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستای کشور با اجرای طرح جهاد آبرسانی از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خان احمدی در بازدید از روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان اصفهان به منظور برخورداری هر چه گسترده‌تر روستاییان از آب شرب سالم و بهداشتی، بر تدبیر و تسریع در اجرای تأسیسات آب شرب در روستاها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار روستای کشور در برنامه جهاد آبرسانی قرار گرفته‌اند، افزود: این طرح به عنوان بزرگترین عملیات آبرسانی کشور در استان‌ها و با هدف برخورداری روستاهای محروم از آب شرب سالم و پایدار در حال اجرا است.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح، تأسیسات آبرسانی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ روستا تکمیل شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

خان احمدی با اشاره به اهمیت آبرسانی به مناطق محروم و فاقد تأسیسات آب گفت: از مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو در دولت مردمی، آبرسانی به روستاهای فاقد آب آشامیدنی یا مواجه با تنش آبی است که برای انجام این طرح، استفاده از ظرفیت‌های موجود در بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی و خیرین آبرسان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون مرکز جهاد آب‌رسانی وزارت نیرو اضافه کرد: با تلاش آبفا و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) و پس از اتمام عملیات آبرسانی، تحول مثبتی در آبرسانی به روستاها در کشور ایجاد خواهد شد.

بهره‌مندی ۷۲۷۱ نفر از طرح جهاد آبرسانی در روستاهای فریدونشهر

در ادامه این بازدید مدیر آبفای فریدونشهر با بیان اینکه ۱۰۴ روستا در این منطقه وجود دارد، گفت: در شهرستان فریدونشهر ۲۴ روستا با جمعیت ۷۲۷۱ نفر با اجرای این طرح، از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند.

عباس رحیمی افزود: کل طول شبکه توزیع و خط انتقال در روستاهای محرومیت زدایی در منطقه فریدونشهر ۱۱۵ کیلومتر است که تا کنون ۴۶ کیلومتر آن حفاری و لوله گذاری شده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون نیز عملیات حفاری و لوله گذاری در مجتمع‌های روستایی برف انبار و پیشکوه فریدونشهر حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و احداث ۸۰۰ متر مکعب مخزن و ۳ باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، با اجرای طرح جهاد آبرسانی در ۳ شهرستان نائین، فریدونشهر و سمیرم در استان اصفهان، بیش از ۲۱ هزار نفر در ۹۷ روستای استان (۶۵ روستای اصلی و ۳۲ روستای مسیر طرح) از آبرسانی پایدار بهره مند می‌شوند و این طرح با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با مبلغ قرارداد بالغ بر ۱,۶۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
۱۵۰ میلیارد دلارفرصت سرمایه‌گذاری درصنعت پتروشیمی ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حدود ۱۵۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای ۱۰ سال آینده در حال فراهم شدن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، مرتضی شاهمیرزایی امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریورماه) در آئین امضای تفاهم‌نامه تأمین دانش‌فنی و اجرای طرح پتروالفین فن‌آوران با کنسرسیوم چینی اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه با شرکت‌های زیرمجموعه تاپیکو آغاز توسعه همکاری‌های آتی صنعت پتروشیمی ایران با شرکت‌های چینی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای ۱۰ سال آینده در حال فراهم شدن است، افزود: کشورهای همسایه و همسو می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، توسعه فناوری‌ها و انتقال دانش‌فنی با ایران همکاری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تاریخچه دیرینه همکاری‌های ایران و چین اشاره کرد و گفت: دولت و شرکت‌های چینی را بابت اینکه تحت تأثیر کشورهای یکجانبه‌گرای بین‌المللی قرار نگرفتند، تحسین می‌کنم.

شاهمیرزایی ادامه داد: شرکت‌های چینی می‌توانند در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران در هاب‌های ماهشهر، عسلویه، جاسک و مکران همکاری‌های مثمرثمری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی بومی‌سازی تمام دانش‌های فنی، کاتالیست‌ها و تجهیزات این صنعت است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه امروز نیز همسو با این سیاست با هدف سرعت‌بخشی به توسعه صنعت و تکمیل زنجیره ارزش انجام شده است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تأمین دانش فنی و اجرای طرح پتروالفین فن‌آوران امروز (دوشنبه، ۱۳ شهریورماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی میان نوید شهیدی‌نیا، سرپرست پتروالفین فن‌آوران و کنسرسیوم چینی امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری با کنسرسیوم چینی به‌صورت EPC+F برای طرح پتروالفین فن‌آوران که شامل چهار واحد بزرگ متانول، الفین، پلی‌پروپیلن (PP) و پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) است، منعقد شد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش تولید و تاثیرات آن در اقتصاد و اشتغال، گفت: دولت از تولیدات کیفی با قدرت حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، عابدین خرم روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ۲ طرح صنعتی شهرک شهید سلیمانی تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته دولت، افزود: تمام تلاش دولت مردمی و انقلابی بر پشتیبانی از صنعت و تولید استوار است و در این رابطه از هیچ تلاش فروگذار نمی کنیم.

وی ارایه تسهیلات لازم و کافی برای توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی را جزو اولویت های اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: در این مسیر صاحبان صنایع نباید نگرانی داشته باشند.

خرم حمایت از تولید و صنعت را موجب توسعه همه جانبه و پایدار آذربایجان شرقی دانست و گفت: صاحبان صنایع نیز باید واحدهای خود را به روز رسانی کرده و کیفیت تولیدات خود را برای حضور در بازارهای جهانی ارتقا دهند.

وی توجه به صادرات و رقابت با محصولات کشورهای مختلف را از انتطارات خود از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان عنوان کرد.

خرم استقبال کشورهای همسایه از تولیدات استان را عامل مهم در توسعه صادرات در این زمینه دانست.

وی با ابرار خرسندی از فعالیت های گسترده بخش خصوصی در آذربایجان شرقی، گفت: تنها در ۲ واحد افتتاح شده امروز ۳۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

خرم میزان اشتغال زایی طرح های یاد شده را ۱۵۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی امروز با افتتاح طرح های توسعه ای زنجیره صنعتی آذربایجان شرقی تکمیل می شود.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه افزایش تولید موتور و پمپ های صنعتی با ۱۰۰ نفر اشتغال بصورت مستقیم مشغول فعالیت است و فاز دوم آن نیز با ۳۴۰ میلیارد سرمایه گذاری با افزایش اشتغال برای ۵۰ نفر و همچنین راه اندازی یک واحد هواساز و تولید کننده کمپرسور صنعتی با هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۵۰ نفر با حضور استاندار افتتاح شد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
 توان تولید نفت در ایران ۴۰ درصد افزایش یافت

بهره‌برداری از۵حلقه چاه میدان نفتی کبود،جزئیات آخرین وضعیت آب رسانی مرزها و سهم ۳۰درصدی پتروشیمی از بازار صادرات غیر نفتی از مهمترین اخبار آب و انرژی درهفته جاری بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهبود کیفیت آب، اراضی کشاورزی به مدار تولید بازگشتند، برنامه‌ریزی تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه نفت خام، ۷۰ درصد آب شرب مصرفی تبدیل به پساب می‌شود، بهره‌برداری از ۵ حلقه چاه میدان نفتی کبود، جزئیات آخرین وضعیت آب رسانی مرزها و با بهبود کیفیت آب، اراضی کشاورزی به مدار تولید بازگشتند از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

جایگاه ستاد مدیریت مصرف سوخت به شدت تضعیف شده است

علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: در سال ۹۲ مصوبه هیئت وزیران تصویب کرد که ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت از نهاد ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود که این اقدام در سال ۹۴ انجام شد.

احمدی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات که پس از انتقالات به وجود آمد آنکه برخی از موضوعات فرا بخشی با سرعت کمتری قابل پیگیری بودند اضافه کرد: ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت جایگاهی که به عنوان یک دستگاه فرابخشی در نهاد ریاست جمهوری داشت را از دست داد و در وزارت راه تقلیل پیدا کرد به همین دلیل نقصان‌هایی را پس از این ادغام شاهد بودیم مانند افزایش بی ریه مصرف سوخت ناشی از عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بود.

وی توضیح داد: متأسفانه اکنون با وجود تمام تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که می‌شود جایگاه این ستاد متمایز و ضعیف شده و دیگر امکان پیگیری مسائل مانند گذشته وجود ندارد.

افزایش ۴۰ درصدی توان تولید نفت ایران در دولت سیزدهم

جواد اوجی وزیر نفت گفت: با افزایش سرمایه‌گذاری در طرح‌های نیمه‌تمام در دو سال اخیر ۴۰ درصد به توان تولید نفت کشور افزوده شده است؛ روزی که کارم را در وزارت نفت آغاز کردم تولید عملیاتی نفت خام روزانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود، اما امروز این رقم به روزانه ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است.

برنامه‌ریزی تولید روزانه ۳ میلیون و ۲۷۰ هزار بشکه نفت خام

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب با تشکیل حلقه‌های فکری و پژوهشی درصدد آن است که با تولیدات بار اول و طرح‌های فناورانه، محصول‌های پایین‌دستی را بیش از پیش گسترش دهد.

وی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خوراک همه پالایشگاه‌های کشور، گاز پتروشیمی‌های زیر مجموعه بندر امام و ۷۵ درصد صادرات نفت کشور را به‌عهده دارد.

دانشی از بهره‌برداری ۱۷ پروژه تا کنون و ۷۷ پروژه تا پایان سال خبر داد که در مجموع این پروژه‌ها نقش بسزایی در نگهداشت تولید و ارتقای توان عملیاتی خواهند داشت.

۷۰ درصد آب شرب مصرفی تبدیل به پساب می‌شود

حمیدرضا جانباز، مشاور وزیر نیرو گفت: در برنامه هفتم توسعه توجه توأمان به مصرف و تأمین آب شده است؛ به عبارت دیگر ضمن اینکه در لایحه به مدیریت مصرف آب در بخش‌های شرب و کشاورزی توجه شده است، همزمان نیز به موضوع تأمین آب نیز توجه کافی کرده‌ایم. بر اساس آن در بخش مصرف رعایت الگوهای مصرف، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در سامانه‌های آبرسانی و بخش مصرف و همزمان سرعت بخشیدن به طرح‌های انتقال آب را مدنظر قرار داده‌ایم که این امر نکته مهمی است.

وی موضوع استفاده بهینه از آب برای بخش صنایع و سایر مصارف تحت عنوان بازچرخانی پساب را نقطه برجسته و هوشمندانه طراحی شده در لایحه برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد آب مصرفی در کشور تبدیل به پساب می‌شود و چنانچه به خوبی این بخش با تصفیه‌خانه‌های مدرن مدیریت شود، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای بخشی از آب مصرفی از جمله صنایع باشد.

جزئیات آخرین وضعیت آب رسانی مرزها

هاشم امینی سخنگوی آب و فاضلاب کشور با اشاره به پایداری شبکه آب در مرزهای ۹ گانه کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال گذشته با هدف تأمین آب پایدار در مرزهای ۹ گانه خوشبختانه مشکلی در تأمین آب وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای برنامه‌هایی که برای فاضلاب در دستور کار بود در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

امینی با اشاره به بازدید حضوری مدیر عامل آبفای کشور از مواکب کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اضافه کرد: در بازدید مواکب در شهرهای کربلا نجف سامرا و کاظمین به همراه مدیر عامل آب و فاضلاب کشور و ارزیابی‌های صورت گرفته دو روز گذشته هم در مواکب و هم در جاهای مشخص خدمات به درستی در حال انجام است و مسئولین ستاد اربعین از این وضعیت در کشور عراق راضی بودند

سهم ۳۰ درصدی پتروشیمی از بازار صادرات غیر نفتی

احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی گفت: اگر در کشور تولید حمایت و موانع آن برداشته شود رشد اقتصادی به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

به گفته ابهری گفته می‌شود از تولید حمایت می‌شود اما شعار است که باید عملی شود زیرا صنعت پتروشیمی بنا بر آمار لوکوموتیو اقصادی کشور است.

دبیر انجمن کارفرمایی پتروشیمی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی بود که ۱۶ میلیارد دلار سهم پتروشیمی‌ها بوده یعنی ۳۰.۱ درصد که بدون در نظر گرفتن سهم بورس کالا است.

وی ادامه داد: نقش برجسته پتروشیمی در صادرات غیر نفتی و بازار سرمایه ملموس است که با نگاهی به بازار سرمایه پتروشیمی ۳۰ درصد از بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.

پروژه‌های سدسازی در کشور بدون کسب مجوزهای زیست محیطی اجرا نمی‌شود

محمد حاج‌رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو از اوایل دهه ۹۰ یک بازنگری در خصوص مبنای احداث سدها تحت عنوان «بازنگری تخصیص سدها» را صورت داد و با مصوبه و پشتیبانی شورای عالی آب تلاش کرد حتی در طرح‌هایی که در برنامه‌های گذشته نیز به تصویب رسیده بود با یک نگرش جدی‌تر به مسائل زیست محیطی فعالیت خود را ادامه دهد.

مشاور وزیر نیرو افزود: در همین راستا بسیاری از اهداف پروژه‌های پیشین با توجه به جابه‌جایی تخصیص و تغییرات منابع آب که به واسطه تغییرات اقلیمی رخ داده بود، از سرفصل‌های وزارت نیرو حذف شد و به نوعی مباحث و نیازهای زیست محیطی جایگزین آن شد.

وی ادامه داد: هم اکنون طرحی در وزارت نیرو وجود ندارد که مجوزهای زیست محیطی را کسب نکرده باشد و برخی از طرح‌ها به منظور دریافت تائیدیه‌های زیست محیطی نیمه فعال باقی مانده‌اند.

افزایش دما و لزوم همکاری مردم در مدیریت مصرف برق

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به وضعیت خدمت‌رسانی وزارت نیرو در پایانه و موکب‌های اربعین افزود: مشکلی در تأمین برق موکب‌های زائران وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق با درخواست از مواکب برای رعایت نکات ایمنی در مصرف برق، گفت: با همراهی و همکاری مردم و تلاش‌های شبانه‌روزی وزارت نیرو مشکلی در تأمین برق موکب‌های اربعین حسینی وجود ندارد و روند خدمت‌رسانی به زائران به صورت بی‌وقفه و پایدار ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی، ادامه‌داد: دمای اکثر نقاط کشور تا پایان هفته افزایش خواهد یافت و همچنان نیازمند همکاری مردم در مدیریت مصرف برق با وزارت نیرو هستیم.

بهره‌برداری از ۵ حلقه چاه میدان نفتی کبود

علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در آئین بهره‌برداری از طرح توسعه میدان نفتی کبود در سالن اجتماعات سد کرخه اندیمشک، با قدردانی از تلاش همه کارکنان صنعت نفت جنوب گفت: از آغاز شکل‌گیری دولت سیزدهم، نگاه جدیدی در کشور حاکم شد و آن تلاش برای ایجاد تغییر به نفع کشور با اتکا به توان داخلی است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت پروژه توسعه ۲۸ مخزن گفت: متأسفانه در دولت پیش بعضی از پروژه‌های توسعه متوقف شده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم، توسعه میدان‌ها به‌خصوص کمتر توسعه یافته در برنامه کاری قرار گرفت.

دانشی ادامه داد: میدان نفتی کبود با دارا بودن دو مخزن بنگستان و آسماری، از جمله میدان‌های کمتر توسعه یافته بود که با کمک پیمانکار داخلی و تجهیزات داخلی، در برنامه کاری قرار گرفت که در چارچوب این طرح حفر ۶ حلقه چاه جدید در دستور کار قرار گرفت که پنج حلقه آن عملیاتی شد و امروز شاهد بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی درباره طرح توسعه میدان نفتی کبود اذعان کرد: نفت میدان کبود دارای کیفیت خوب و نفت سبک در هر دو مخزن است که با ارزش بالا نسبت به نفت دیگر مناطق، در استفاده از پتروشیمی نیز هزینه کمتری دارد.

با بهبود کیفیت آب، اراضی کشاورزی به مدار تولید بازگشتند

فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب با اشاره به افزایش کیفیت آب پس از آبگیری سد چمشیر، گفت: در سد چمشیر همانطور که انتظار می‌رفت و به گواه بازدیدهای انجام شده کاهش آب را در آن شاهد نیستیم.

به گفته سخنگوی صنعت آب هم اکنون آب تعدیل شده و حتی طبق بازدیدهای میدانی شاهد بهبود کیفیت آب هستیم.

قاسم زاده توضیح داد: اراضی کشاورزی با بهبود کیفیت آب به مدار تولید بازگشتند و این موضوع به تولید محصولات کشاورزی کشور کمک می‌کند.

سخنگوی صنعت آب در خاتمه خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در سد چمشیر وجود دارد که در تابستان پایین دست را از نظر کیفیت منابع آب کنترل خواهیم کرد تا بتوانیم با یک کیفیت مطلوب پایین دست را تأمین کنیم.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) از احداث یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در کشور خبر داد و گفت: به‌زودی طرح احداث بزرگ‌ترین ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور توسط بخش صنعت اجرایی می‌شود.

«علی شب نورد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طرح احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در دولت سیزدهم مورد تأکید جدی وزارت نیرو قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بر این اساس پروانه احداث نیروگاه تجدیدپذیر برای یکی از صنایع کشور صادر شده و این صنعت اقدامات خود را برای اجرایی کردن آن آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا خاطرنشان کرد: این طرح به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات توسط فولاد مبارکه در مرحله اجرا قرار گرفته است.

شب نورد گفت: علاوه بر این فولاد بوتیا نیز برای احداث ۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اقدامات خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دو پروژه از مگاپروژه‌های فعال کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا افزود: اکنون پروژه ۶۰۰ مگاوات فولاد مبارکه در حال رایزنی برای برطرف کردن مشکل اتصال به شبکه سراسری برق است و این شرکت اعلام کرده در صورت رفع این مشکلات ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را به یک هزار مگاوات خواهد رساند.

شب نورد خاطرنشان کرد: چنانچه مصوبه احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی که در انتظار تأیید از سوی شورای اقتصاد است، تصویب شود، شمار زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش فعال خواهند شد.

وی گفت: تأیید این مصوبه از سوی شورای اقتصاد کمک خواهد کرد تا ظرفیت احداث نیروگاه‌های بادی نیز در کشور به طور چشمگیری افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر یکی از برنامه‌هایی است که «علی‌اکبر محرابیان» به‌عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم به‌طورجدی بر اجرای آن تأکید دارد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
جزئیات آخرین وضعیت آب رسانی مرزها

سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور از پایداری شبکه آب در مرزهای ۹ گانه و بازدید حضوری مدیر عامل آب و فاضلاب از مواکب عراق خبر داد.

هاشم امینی سخنگوی آب و فاضلاب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایداری شبکه آب در مرزهای ۹ گانه کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال گذشته با هدف تأمین آب پایدار در مرزهای ۹ گانه خوشبختانه مشکلی در تأمین آب وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای برنامه‌هایی که برای فاضلاب در دستور کار بود در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

امینی با اشاره به بازدید حضوری مدیر عامل آبفای کشور از مواکب کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اضافه کرد: در بازدید مواکب در شهرهای کربلا نجف سامرا و کاظمین به همراه مدیر عامل آب و فاضلاب کشور و ارزیابی‌های صورت گرفته دو روز گذشته هم در مواکب و هم در جاهای مشخص خدمات به درستی در حال انجام است و مسئولین ستاد اربعین از این وضعیت در کشور عراق راضی بودند

ساختمان صنعت