ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

۲۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
۱۵ پروژه عمرانی برای تسریع در تردد زوار اربعین در دستور کار راهداری کرمانشاه قرار دارد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع) و به جهت تسریع در تردد زائران، بهره‌برداری از ۱۵ پروژه عمرانی در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

«فریبرز کرمی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اجرای پروژه روکش آسفات راه‌های شریانی منتهی به مرز خسروی و استان ایلام به‌ میزان ۱۸۰ کیلومتر را از جمله پروژه‌های اربعین دانست و افزود: هم اکنون ۱۵ اکیپ به‌ منظور انجام روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه فعال و مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین از اصلاح و رفع ۱۲ نقطه پرحادثه در محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ساخت تقاطع‌های درکه، سلطان‌آباد، کارخانه سیمان و تویسرکان به‌صورت زیرگذر باکسی از مهمترین پروژه‌های این اداره کل برای تردد ایمن زوار اربعین است.

کرمی، ایمن سازی محور بزرگراه کربلا با نصب نیوجرسی در مسیر بزرگراه به مقدار ۳۰ کیلومتر و انجام عملیات خط‌کشی به‌ میزان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های ایام اربعین دانست.

وی افزود: پیش از فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، پروژه‌هایی نظیر سیستم روشنایی نقطه‌ای در ۱۶ نقطه دارای تصادف، بروزرسانی و نصب سیستم روشنایی در گردنه بیدسرخ شهرستان کنگاور به‌طول ۶.۵ کیلومتر احداث خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ایمن‌سازی و آشکارسازی محورهای منتهی به پایانه مرزی خسروی و استان ایلام با نصب تابلو، علایم جاده ای، تعمیر و نوکوبی گاردریل‌ها و بروزرسانی سیستم روشنایی برای ایمن سازی هرچه بیشتر این محورها آغاز شده است.

وی افزود: عملیات عمرانی در پایانه مرزی خسروی از چندی پیش آغاز شده است که از جمله این اقدامات احداث ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه مرزی خسروی و ساخت یک هزار و ۸۰۰ متر سایبان، تهیه و نصب چهار دستگاه روفتاب و بروزرسانی سیستم سرمایشی کمکی در پایانه مرزی خسروی است.

کرمی اظهار کرد: خرید ۲ دستگاه آیس‌بانک ۱۰ هزار لیتری و احداث سایبان برای آیس‌بانک‌ ها به مساحت ۶۶ متر مربع، ساخت ۶۴۰ متر سایبان در قسمت خروجی رواق‌های پایانه مرزی خسروی از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه طی ایام اربعین است.

وی همچنین از احداث سایبان برای کندانسورهای سیستم سرمایشی پایانه خسروی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و ارتقای دیگر امکانات موجود در پایانه مرزی خسروی اعم از توسعه سیستم مه‌پاش، ارتقای سیستم برق، محوطه‌سازی و فن‌کویل‌ها قبل از آغار ایام اربعین حسینی (ع) و تردد زوار از این پایانه مرزی از پروژه های عمرانی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار و ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
واگذاری زمین برای ساخت ۶۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به روش گروهی

تهران- ایرنا- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۱۳۶ هزار واحد شهری نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد وارد فاز عملیاتی شده است، از واگذاری زمین به استعداد ۶۷ هزار واحد به شکل گروه ساخت به متقاضیان خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی افزود: هم‌اکنون واحدهای مسکونی نهضت ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن که وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده به ۱۳۶ هزار واحد رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۶۷ هزار واحد زمین به شکل گروه ساخت (انفرادی و گروه ساخت) واگذار شده است که ۲۷ هزار واحد آنها یک طبقه است.

سهرابی توضیح داد: در کل اراضی واگذار شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد ۴۲۰۰ هکتار است که برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از این اراضی واگذار شده حدود ۳۸۰۰ هکتار که معادل ساخت ۱۸۵ هزار واحد است قابلیت ساخت دارد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه هوشمند گازرسانی در شمال‌ غرب کشور

مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران از توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شبکه هوشمند گازرسانی در شمال‌ غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی در نشست سه‌روزه هم‌اندیشی درباره بررسی مسیرهای ارتباطی مخابرات در استان‌های شمال غربی کشور که با حضور مدیران عامل شرکت‌های گاز استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، مدیر مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز و مجری طرح مخابرات و دیسپچینگ شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تبریز برگزار شد، گفت: جبران ناترازی گاز دیگر با روش‌های سنتی افزایش برداشت و طرح‌های ذخیره‌سازی به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و مدیریت هوشمند گاز در کل زنجیره تأمین، اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت صحیح انرژی موضوعی راهبردی و متضمن امنیت ملی کشور است، افزود: از این رو هیچ‌گونه قصور و غفلتی از سوی متولیان امر مجاز نیست و همگی باید عزمی جزم برای این کار داشته باشیم.

مدیر فناوری، اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که مسئله مدیریت هوشمند انرژی در سطح مدیریت کلان کشور اعم از دولت و مجلس نیز جزو موضوع‌های اولویت‌دار و تراز اول است، اظهار کرد: این در حالی است که موضوع انرژی با اقتصاد ما هم گره خورده و تأخیر در مدیریت هوشمند انرژی، به اقتصاد ما لطمه وارد می‌کند.

سراجی ادامه داد: متولیان حوزه فاوا امروز طلایه‌داران مدیریت هوشمند انرژی هستند و نقش کلیدی برای تحقق این موضوع دارند.

به گفته وی، امروز نقش فاوا معطوف به ارائه سرویس‌های اتوماسیون اداری، مالی و خدمات کامپیوتری سنتی پیشین نیست، بلکه رشد اقتصادی کشور به درایت و مدیریت متولین حوزه فاوا و در سطح بالاتر، حمایت مدیران ارشد هر سازمانی از تصمیم‌ها و اقدام‌های آنها وابسته است.

نادر کمالی، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این دور از اجلاس و بیان اهمیت سرویس‌های ارتباطی و مخابراتی در مدیریت شبکه هوشمند و عظیم گاز در شمال غرب کشور که از لحاظ وسعت و پراکندگی، ضرورتی دوچندان داشته است، گفت: توجه ویژه به نیروی انسانی متخصص در زیرساخت‌های مخابراتی و اتخاذ تدابیر راهبردی برای استفاده از فرکانس بحران روی سیستم‌های دستی و ثابت و توسعه بی‌سیم‌های (DMR) مبتنی بر کاهش پیچیدگی‌های شبکه رادیویی و انطباق هرچه بیشتر با شبکه‌های آنالوگ، از مهم‌ترین سرفصل‌های بخش مخابراتی گاز است که ضرورت دارد بیشتر مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش، این نشست با هدف بررسی ساختار و وضع ارتباطی شرکت‌های گاز شمال غرب کشور، پیاده‌سازی شبکه و پایش هوشمند، استقرار سی‌جی‌اس، شبکه دیسپچینگ در استان‌ها، تشریح وظایف شبکه مخابراتی گاز، ارائه گزارشی از ارتباطات زیرساخت بر اساس طرح جامع مخابراتی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و شیوه‌های نوین ارتباطی شرکت‌ها و هم‌اندیشی و هم‌افزایی در رفع مشکلات و چالش‌های اجرایی برگزار شد.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
۶۴ طرح صنعت نفت به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار به بهرخ برداری می رسد

وزیر نفت از بهره‌برداری از ۶۴ طرح نیمه‌تمام و جدید اولویت‌دار صنعت نفت به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار و شروع عملیات اجرایی ۱۵ طرح جدید به ارزش ۱۴.۳ میلیارد دلار در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت جواد اوجی در حاشیه دیدار با جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت اظهار کرد: وزارت نفت به‌رغم شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آنها از جمله دشواری‌های مربوط به تأمین مالی یا تأمین بعضی تجهیزات حساس و پیچیده، از سرمایه‌گذاری در این صنعت راهبردی و پیشران اقتصاد ملی غافل نبوده است.

وی افزود: بر این اساس امسال ۶۴ طرح نیمه‌تمام راکد و جدید اولویت‌دار به ارزش ۱۴.۵ میلیارد دلار به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت تأکید کرد: روند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باید بدون وقفه دنبال شود و همان‌طور که قبلاً نیز بارها گفته‌ام، صنعت نفت به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز دارد و نباید از یاد ببریم که بازدهی این سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت برای اقتصاد ملی از دیگر بخش‌های اقتصادی با فاصله زیادی بیشتر است.

اوجی ادامه داد: بر این اساس شروع عملیات اجرایی ۱۵ طرح جدید نیز در سال جاری رقم خواهد خورد که ارزش سرمایه‌گذاری آنها در مجموع ۱۴.۳ میلیارد دلار خواهد بود.

وی گفت: مجموع ارزش سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی که امسال به بهره‌برداری می‌رسند یا عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود به ۲۸.۸ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی با ۲۰ پروژه کوچک و بزرگ بیشترین تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سال جاری را دارد و شرکت ملی نفت ایران نیز بیشترین تعداد پروژه‌هایی را که عملیات اجرایی آنها در سال جدید آغاز می‌شود به خود اختصاص داده است، البته از نظر ارزش سرمایه‌گذاری وضع متفاوت است و به‌ترتیب بالاترین ارزش پروژه‌های قابل بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی به شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

اوجی اضافه کرد: این پروژه‌ها با هدف افزایش تولید نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی کشور، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی اجرا می‌شوند.

سهم بالای بخش نفت در رشد اقتصادی سال گذشته

وی با اشاره به رشد اقتصادی ۱۵.۴ درصدی بخش نفت در پاییز ۱۴۰۱ که عملاً بخش مهمی از بار رشد اقتصادی کشور را به تنهایی به دوش کشیده است، تصریح کرد: همان‌طور که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت بالاترین بازدهی را برای اقتصاد ملی دارد و بخش مهمی از رشد اقتصادی مثبت سال گذشته ناشی از رشد بخش نفت بوده است، عدم سرمایه‌گذاری در این بخش هم قطعاً به کُند شدن رشد اقتصادی و ایجاد چالش‌های مهمی منجر خواهد شد و به همین دلیل همه دستگاه‌های مسئول در کشور باید در جهت تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری در این بخش گام‌های جدی بردارند و کمک کنند.

 

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
۴۳ میلیارد ریال صرف بهسازی تجهیزات درمانی خواف شد

گناباد-ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: افزون بر ۴۳ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی تجهیزات درمانی بیمارستان ۲۲ بهمن این شهرستان در سال‌جاری هزینه شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خواف، علی اکبر شاه قاسی افزود: با توجه به گذشت ۲۰ سال از بهره‌برداری تجهیزات بیمارستان ۲۲ بهمن خواف، بسیاری از وسایل و تجهیزات این بیمارستان مستهلک شده و کارایی لازم را ندارد.

وی ادامه داد: بهسازی و نوسازی تجهیزات بیمارستان ۲۲ بهمن خواف در دستور کار قرار گرفت و با خرید و نصب یک دستگاه دیالیز "فرزینیوس" به قیمت ۱۰ میلیارد ریال زمان انتظار بیماران جهت دیالیز به میزان زیادی کاهش یافت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خواف بیان کرد: همچنین با خرید و نصب دستگاه جدید (آر او) دیالیز که وظیفه تصفیه و سختی گیری آب را برعهده دارد، کیفیت خدمات بخش دیالیز ارتقا پیدا کرده است.

شاه قاسی خاطر نشان کرد: دستگاه لباسشویی بخش «لنژری» بیمارستان این شهرستان نیز فرسوده و غیر قابل استفاده بود که با خرید و نصب دستگاه جدید به مبلغ سه میلیارد ریال ملزومات این بخش نوسازی شد.

وی گفت: خدمت دیگر در جهت رفاه حال بیماران نصب و راه اندازی دستگاه هواساز با ظرفیت اسمی ۴۰ تن در بیمارستان ۲۲ بهمن خواف بوده که با صرف ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تعدادی از قطعات آن خریداری شد، بدین ترتیب در فصول گرم، تهویه مطبوع بخش ها و سایر فضاهای بیمارستان تامین شده است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
نظارت دقیق بر مصرف برق در بخش اداری

تهران- ایرنا- مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه و نظارت دقیق، کاهش هزار مگاواتی مصرف برق اداری در پیک مصرف هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، عبدالامیر یاقوتی افزود: بخش اداری بر اساس مصوبه دولت موظف به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود در ساعت اداری هستند.

وی ادامه داد: ملاک عمل در این مصوبه مصرف برق سال ۱۴۰۰ است و اداره‌ها باید مصرف خود را نسبت به سال تعیین شده کاهش دهند.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر گفت: بسیاری از راهکارهای ساده قابلیت بهینه‌سازی و کاهش مصرف برق را به همراه دارد که خاموش‌کردن روشنایی‌های اضافه، تنظیم سیستم سرمایشی روی دمای آسایش، خاموش‌کردن سیستم‌های اداری و کامپیوتری غیرضروری و... از جمله راهکارهای بی‌هزینه‌ای است که با رعایت آنها می‌توان به شاخص ۳۰ درصدی تعیین شده برای کاهش مصرف برق در ساعت اداری دست‌یافت.

یاقوتی با بیان این که برخی از کارها هزینه بر است و طبیعتاً در فازهای بعدی اداره‌ها به آن می‌پردازند، درباره برنامه کاهش مصرف برق در ساعت غیراداری گفت: بخش اداری موظف‌اند مصرف برق خود را در ساعت غیراداری ۶۰ درصدی کاهش دهند.

وی ادامه داد: تعویض لامپ‌ها و چراغ‌های پر مصرف، اندازه‌گیری شار نوری موردنیاز هر بخش، از برق کشیدن وسیله‌های برقی، استفاده از سنسورهای روشنایی هوشمند، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن درب و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، استفاده از پروژکتورهای LED برای مسائل امنیتی مجموعه، رنگ‌آمیزی فضا با رنگ‌های روشن، استفاده از لامپ LED و SMD برای روشنایی گسترده و خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق اداره‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت انرژی و امور مشتریان شرکت توانیر درعین‌حال پتانسیل کاهش مصرف برق بخش اداری در پیک‌بار را هزار مگاوات عنوان کرد و گفت: این میزان در سال گذشته ۸۰۰ مگاوات بود که با اعمال استانداردهای سخت‌گیرانه و نظارت دقیق، برای کاهش هزار مگاواتی مصرف برق بخش اداری در پیک مصرف امسال هدف‌گذاری شده است.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
قیمت نفت ثابت ماند

تهران- ایرنا- قیمت نفت امروز چهارشنبه پس از کاهش‌های قبلی ثابت ماند؛ زیرا نگرانی‌ از کاهش تقاضا برای نفت به دلیل کُندی رشد اقتصاد جهانی، با ترس از کاهش عرضه جهانی نفت (در پی تعهد عربستان سعودی به کاهش بیشتر تولید نفت) خنثی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه سی‌اِن‌بی‌سی، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به بشکه‌ای ۷۶.۳۸ دلار رسید.

قیمت نفت خام وِست تگزاس اینترمیدیِت آمریکا نیز با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش به بشکه‌ای ۷۱.۸۵ دلار رسید.

هر دو شاخص قیمت‌گذاری نفت در روز سه‌شنبه حدود یک درصد کاهش یافتند و مقداری از افزایش‌ قیمت‌های روز دوشنبه را که ناشی از تعهد غافلگیرکننده عربستان سعودی در پایان هفته، به کاهش ۱ میلیون بشکه در روز و تولید ۹ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئیه بود، خنثی کردند.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
توانایی انبوه‌سازان برای تولید یک میلیون مسکن در قالب نهضت ملی

تهران- ایرنا- رییس کانون انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور با اعلام آمادگی انبوه سازان برای ورود به نهضت ملی مسکن، گفت: انبوه سازان ظرفیت ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در قالب نهضت ملی مسکن دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد مرتضوی» روز چهارشنبه در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین ساخت و ساز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از مشکلات متقاضیان نهضت ملی مسکن عدم توانایی در پرداخت آورده مورد نیاز است، افزود: انبوه سازان این آمادگی را دارند که بخشی از آورده متقاضیان را در قالب سرمایه گذاری خود تامین کنند تا بدین طریق میزان آورده متقاضیان کاهش یابد و این مهم در نهایت موجب تسریع در روند اجرای این طرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی انبوه سازان در طرح نهضت ملی مسکن خانه دار کردن این قشر است، تاکید کرد: بخشی از نهضت ملی مسکن در روستاها است که با توجه به حضور بنیاد مسکن کار در روستاها خیلی سخت نیست؛ بخشی دیگر نیز از طریق خودمالکی در حال انجام است؛ اما قسمت دیگر مرتبط با کسانی است که باید آورده‌های خود را وارد طرح کنند اما قادر به پرداخت نیستند و هدف انبوه سازان این قشر است.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه این قشر حداقل ۵۰ درصد هدفگذاری دولت هستند، تصریح کرد: بر همین اساس انبوه سازان و توسعه‌گران قادر خواهند بود ۵۰ درصد هدفگذاری انجام شده توسط دولت را در طرح نهضت ملی مسکن محقق کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه به همین منظور تفاهم نامه هایی نیز منعقد شده است، گفت: در قالب برنامه جامع و اقدام مشترک، بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی می توانند به یک تفاهم رسیده و قفل بزرگی را از نهضت بردارند.

بسته‌های جدید انبوه سازان به‌زودی ارائه می‌شود

وی با اشاره به اعلام بسته های تشویقی توسط وزارت راه و شهرسازی برای رونق تولید مسکن در کشور، بیان‌داشت: انبوه سازان نیز بسته هایی را با هدف باز کردن گره هایی که منجر به توسعه درونی شهرها شده را اعلام خواهند کرد.

مرتضوی ضمن تاکید بر کاهش نرخ سود از شیوه‌هایی نظیر صندوق ملی زمین و مسکن با وضع یارانه، گفت: یکی‌از راهکارهایی که نهضت ملی مسکن را متحول خواهد کرد استفاده از بافت های فرسوده شهری است، زیرا با جانمایی بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در درون شهرها با توجه به وجود زیرساخت ها در این مناطق، علاوه بر کاهش هزینه های ساخت می‌توان شاهد افزایش سرعت ساخت و ساز نیز باشیم.

رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار ‌واحد در نهضت ملی مسکن توسط انبوه سازان در حال ساخت است، ادامه‌داد: متوسط هزینه ساخت در این طرح حدود ۱۰ میلیون است، هرچند نمی توان قیمتی واحد برای کل کشور در نظر گرفت.

کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران نیز در این نشست گفت: در یکی دو ماه گذشته شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت مسکن هستیم.

«ایرج رهبر» با اشاره به رکود خرید و فروش در مسکن، افزود: حباب قیمتی موجود سبب شده تا شاهد رکود در بخش مسکن و به دنبال آن کاهش قیمت در یک تا دو ماه گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه انبوه سازان به دنبال مشارکت در نهضت ملی مسکن با هدف تولید و پایین آوردن قیمت هستند، تصریح‌کرد: انبوه سازان با راهکارهایی از جمله مشارکت در ساخت و تهاتر زمین می توانند دولت را در اجرای این پروژه بزرگ یاری کنند.

رهبر با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان و بالا بردن اختیارات مدیران از دیگر راهکارها برای بالا بردن سرعت تولید در نهضت ملی مسکن است، گفت: به همین منظور توافقاتی نیز انجام شده تا با ورود بخش خصوصی شاهد افزایش میزان تولید مسکن باشیم.

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
مناطق نفتخیز جنوب بستر مطلوب سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با هدف تامین خوراک است

 اهواز - ایرنا - مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) گفت: مناطق نفتخیز جنوب بستر مطلوبی برای سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی است که خوراک مورد نیاز این صنعت را به صورت پایدار تامین خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سپهدار انصاری‌نیک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طرح توسعه ۱۶ میدان گازی مناطق نفتخیز جنوب یک نقشه راهبردی است تا تولیدات صنعت نفت به ویژه میعانات و خوارک پایدار شرکت‌های پتروشیمی تامین شود.

وی تاکید کرد: امروز اگر در زمینه تامین خوراک سرمایه‌گذاری و حرکت نکنیم به سمت کاهش تولید می‌رویم و اگر در این زمینه گام برداریم به سمت رشد تولید می‌رویم. رشد تولید موتور محرکه اقتصاد کشور است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) اقدام مناطق نفتخیز جنوب در توسعه میادین گازی را فرصتی تاریخی در جهت بالابردن ظرفیت تولید پتروشیمی‌ها عنوان‌کرد و گفت: شرکت مناطق نفتخیز جنوب باید ضرورت‌های سرمایه‌گذاری، ریسک‌ها و مشوق‌های خود را به روشنی اعلام کند چراکه ما آمادگی ورود برای این سرمایه‌گذاری را دارا هستیم و از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا مناطق نفتخیز جنوب طرح توسعه مدیریت میادین مستقل گازی را در گستره عملیاتی خود در دستور کار قرار داد. با اجرای این طرح که توسعه ۱۶میدان را در برمی‌گیرد تولید میزان قابل توجهی گاز میسر می‌شود که می‌تواند جهت تامین نیاز تزریق، رفع کمبود خوراک صنایع پایین است و همچنین جبران بخشی از ناترازی گاز در کشور، مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این با توسعه میادین یادشده، مقدار قابل ملاحظه انواع میعانات گازی حاصل می شود که به عنوان منبع تامین کمبود خوراک مجتمع‌های پتروشیمی مدنظر بوده و قابل تخصیص به این مهم خواهد بود از این رو شرکت‌های پتروشیمی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در امر توسعه میادین یادشده به ظرفیت های اسمی تولید خود دست یافته و علاوه بر بازپرداخت سرمایه از محل تهاتر با خوراک دریافتی، از سود ناشی از ارزش افزوده محصولات خود نیز منتفع می گردد.

طرح توسعه مخازن مستقل گازی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف تامین بخشی از گاز مورد نیاز جهت تزریق در میادین نفتی و خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی دارای دو سطح فعالیت است که در فعالیت های تحت الارضی جهت توسعه و مخازن فوق‌الذکر ۵۶ حلقه چاه توسعه‌ای حفاری و هشت چاه موجود تعمییر می‌شود.

تولید ۱۲۸۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز غنی، جمع آوری ۲۶۴ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه تولیدی سایر میادین، تولید ۱۲۳۷ میلیون فوت مکعب در روز گاز سبک، تولید ۹۴ هزار بشکه مایعات/ نفتا در روز، تولید ۹۱ هزار بشکه اتان پلاس در روز از جمله محصولات این طرح به شمار می‌رود.

 

ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان

    تهران- ایرنا- گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که با توجه به بحران جهانی انرژی، قرار است سامانه خورشیدی فتوولتایی و بادی، بیشترین افزایش سالانه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جدید را داشته باشند.

    به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وبگاه آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود که ظرفیت‌ جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر در سال جاری به یک سوم افزایش یابد؛ زیرا رشد سیاستگذاری‌ها در زمینه بهره‌وری انرژی همچنین افزایش قیمت‌های سوخت فسیلی و نگرانی‌های مربوط به امنیت انرژی، باعث شده است استفاده از انرژی خورشیدی فتوولتایی و بادی بیشتر شود.

    در گزارش جدید بازار انرژی‌های تجدیدپذیر آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: قرار است این رشد، سال آینده با افزایش ظرفیت کل انرژی برق تجدیدپذیر جهان به ۴۵۰۰ گیگاوات، که برابر است با مجموع توان تولیدی چین و آمریکا، ادامه یابد.

    قرار است ظرفیت جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۰۷ گیگاوات افزایش ‌یابد (که بیشترین افزایش مطلق تا کنون به‌شمار می‌رود) و به بیش از ۴۴۰ گیگاوات در سال ۲۰۲۳ میلادی برسد. گسترش پویا در بازارهای بزرگ جهان در حال وقوع است.

    اولین اقدام اروپا برای مقابله با بحران انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ این موضوع رشد این انرژی‌ها را در این قاره سرعت می‌بخشد.

    سیاستگذاری‌های جدید همچنین به افزایش چشمگیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا و هند طی ۲ سال آینده کمک می‌کند. چین نیز در حال تلاش برای پیشتازی در این زمینه است و قرار است تقریباً ۵۵ درصد از افزایش ظرفیت جهانی انرژی تجدیدپذیر در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی را به خود اختصاص دهد.

    فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، اظهار کرد: انرژی خورشیدی و بادی منجر به افزایش سرعت توسعه اقتصاد جدید انرژی جهانی می‌شوند. امسال، قرار است میزان بی‌سابقه‌ای انرژی‌ تجدیدپذیر به سامانه‌های برق جهان اضافه شود؛ این میزان بیش از مجموع ظرفیت برق آلمان و اسپانیا است.

    ساختمان صنعت