ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

۲۹ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 مرحله نخست نیروگاه ۵ مگاواتی خورشیدی کاشان به مدار آمد

 تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت، تعیین صلاحیت و کنترل پروژه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: مرحله نخست نیروگاه پنج مگاواتی خورشیدی شرکت مدیریت انرژی خورداد به ظرفیت ۲.۵ مگاوات در شهر کاشان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از ساتبا، «علی شب نورد» افزود: این نیروگاه از طریق قرارداد خرید تضمینی برق توسط بخش خصوصی در مساحت پنج هکتار احداث شد.

وی ادامه‌داد: مقدمات ساخت این نیروگاه از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و در تاریخ ۱۱ تیر امسال کار تزریق به شبکه فاز نخست خود را شروع کرده است.

این مقام مسوول گفت: بهره‌برداری از فاز نخست این نیروگاه با تولید سالیانه افزون بر ۴.۳۸ میلیون کیلووات‌ساعت برق، کمک شایانی را به مدیریت شبکه برق استان به‌خصوص در فصل پیک مصرف خواهد کرد.

شب نورد اضافه‌کرد: همچنین بهره برداری از فاز اول این نیروگاه سالیانه از مصرف بیش از ۱.۱۸ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی، انتشار ۲.۴۴ هزار تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری شده و موجب صرفه‌جویی ۹۶۰ مترمکعب آب در فرایند تولید برق می‌شود.

وی بیان‌داشت: با بهره‌برداری از ۲ نیروگاه جدید، ظرفیت نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر در استان اصفهان به ۶۷ مگاوات ارتقا یافته است که سهم نیروگاه‌های تجدیدپذیر بزرگ‌مقیاس در این استان، افزون بر ۴۰.۴۳ مگاوات (برای ۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی) و ظرفیت منصوبه سامانه‌های مقیاس کوچک در این استان نیز ۲۶.۲۶ مگاوات است

ساختمان صنعت

  • ۰
  • ۰
عبور بدون خاموشی از رکوردهای بی‌سابقه مصرف برق

تهران- ایرنا- سخنگوی صنعت برق گفت: امسال صنعت برق کشور رکوردهایی را در اوج مصرف تجربه کرد که از شروع فعالیت این صنعت در ایران بی‌سابقه بوده و دو ماه سخت و گرم را با تأمین برق پایدار و بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، «مصطفی رجبی مشهدی» با بیان اینکه اوج بار مصرف برق کشور در سایر ماه‌ها غیر از تابستان حدود ۴۰ هزار مگاوات است، افزود: تابستان این میزان به حدود ۷۰ هزار مگاوات می‌رسد که ۴۰ درصد از این میزان یعنی ۳۰ هزار مگاوات اثر بارهای سرمایشی و کولرها هستند که بر روی شبکه برق تحمیل می‌شوند.

وی ادامه‌داد: اگر از کولرها به‌درستی استفاده شود در کاهش مصرف انرژی به‌ویژه در زمان اوج مصرف بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: با همکاری خوب هم‌وطنان و تلاش همکاران در صنعت برق توانستیم این رکوردهای بی‌سابقه بیش از ۷۰ هزار مگاواتی در هفته گذشته به ثبت رسید را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است این هفته ممکن است در شمال کشور کمی از شدت دما کاسته شود که این امر موقتی خواهد بود و در جنوب ایران و در مناطق گرمسیر پدیده گنبد حرارتی موجب افزایش فزاینده دمای هوا خواهد شد و برخی از استان‌ها را در برخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران بیان‌داشت: ممکن است برخی استان‌ها دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه کنند؛ بنابراین لازم است، هم‌وطنان توصیه‌های صنعت برق را جدی بگیرند.

رجبی مشهدی اضافه‌کرد: مردم صنعت برق کشور را که همواره خدمتگزار در برق‌رسانی به همه اقصی‌نقاط کشور و بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی است، یاری کنند.

وی اظهار داشت: با افزایش یک‌درجه‌ای دمای کولرهای گازی به‌طور مثال از ۱۷ به ۱۸ درجه، سه درصد در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد و اگر درجه وسایل سرمایشی از ۱۷ درجه ۲۴ درجه تنظیم شود، ۲۰ درصد کاهش مصرف برق را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق درباره کمپرسور کولرهای گازی گفت: نصب سایه‌بان بر روی کمپرسور کولرهای گازی که در فضای خارج از منزل قرار دارند، به بهبود بازده و کاهش استهلاک کولرها کمک خواهد کرد.

وی به پاداش صرفه‌جویی مدیریت مصرف برق اشاره و خاطرنشان‌کرد: امسال پاداش صرفه‌جویی برای مشترکان بالای الگوی مصرف که نسبت به سال گذشته کمتر مصرف کنند تعلق می‌گیرد و می‌توانند از پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند شوند.

این مقام مسوول افزود: تاکنون همکاری بسیار خوبی از سوی هم‌وطنان داشتیم و ۳۵ درصد از مشترکان در این طرح مشارکت کردند و حدود ۴۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف در قبض مشترکان درج شده که امیدواریم با تداوم همکاری بتوانیم دو ماه باقیمانده از فصل گرما را به اتمام برسانیم و شبکه سراسری برق کشور را پایدار نگاه داریم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای مشترکان صنعتی در سال جاری، گفت: واحدهای صنفی صنعتی و واحدهای صنعتی کوچک و کارگاه‌ها که تعداد آنها بیش از ۵۸۰ هزار واحد است و ۹۲ درصد مشترکان ما را تشکیل می‌دهند، هیچ محدودیتی برای مصرف برق ندارند.

رجبی‌مشهدی ادامه‌داد: آن دسته از صنایعی که در شهرک‌های صنعتی هستند، با برنامه‌ریزی انجام شده از ساعت ۱۱ تا ۲۳ یک روز در هفته مصرف را مدیریت و در شیفت جمعه یا به‌صورت شب‌کاری فعالیت خود را جبران می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: برای ۳۰۰ واحد صنعتی و انرژی بر بزرگ هم یک برنامه خوبی داریم و توانستیم تا این لحظه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد انرژی بیشتری را به این بخش تحویل دهیم.

وی ادامه‌داد: در صنعت فولاد که ۵۰ درصد از انرژی صنایع بزرگ کشور را به خود اختصاص داده‌ است، شاهد یک رشد ۲۰ درصدی در تحویل انرژی برق بوده‌ایم و سیمانی‌ها ۱۵ درصد و آلومینیوم ۱۲ درصد بیشتر از سال گذشته انرژی بیشتری را توانستند تحویل بگیرند.

ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    آمریکا: برای بیستمین بار معافیت عراق برای پرداخت بهای برق ایران را تجدید کردیم

    نیویورک – ایرنا- متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدید عراق برای پرداخت بهای برق وارداتی از ایران را تایید و اعلام کرد که واشنگتن برای بیستمین بار این معافیت برق را تجدید کرده است.

    به گزارش ایرنا، متیو میلر (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی درباره معافیت جدید تحریمی ۱۲۰ روز به عراق گفت: معافیت برق عراق را برای بیستمین بار تجدید کردیم و دوباره به این کشور اجازه دادیم که برای پرداخت بهای واردات برق به حساب های محدود ایران در بانک تجارت عراق اقدام کند.

    میلر تصریح کرد: اما تفاوت این معافیت این است که پول سپرده شده در حساب بانکی محدود عراق می تواند به حساب های مشخص بانک های ثالث با دسترسی محدود منتقل شود.

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: سایر شرایط مانند گذشته است، مبنی بر اینکه پول سپرده شده تنها برای فعالیت های غیر تحریمی قابل استفاده است و هر انتقال پول (تراکنشی) که از سوی وزارت خزانه داری تایید می شود.

    میلر ادامه داد: تحریم های آمریکا علیه ایران همچنان اجرا می شوند. ما همچنان در حال بررسی پیشنهاد عراق، گاز در مقابل نفت هستیم و از استقلال عراق در زمینه انرژی حمایت می کنیم.

    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن ۱۴ بانک عراقی را به اتهام انجام معاملات دلاری با ایران تحریم کرده است.

    به گزارش ایرنا، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن ۱۴ بانک عراقی را به اتهام انجام معاملات دلاری با ایران تحریم کرده است.

    این گزارش می افزاید، این تحریم ها که توسط وزارت خزانه داری و بانک مرکزی آمریکا در نیویورک اعمال شده، بخشی از تلاش گسترده ایالات متحده برای جلوگیری از ارسال ارز دلار به ایران است.

    وال استریت ژورنال نوشته است که هدف از این ممنوعیت، جلوگیری از انتقال دلار آمریکا به ایران و برخی دیگر از کشورهای تحریم شده خاورمیانه است.

    به گزارش ایرنا، این مطلب وال استریت ژورنال در حالی است که یک مقام آمریکایی روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن معافیت تحریمی جدیدی را برای پرداخت بهای برق عراق به ایران امضا کرده است که بر اساس این مجوز ۱۲۰ روزه، برای اولین بار دولت بغداد می تواند این وجوه را به حساب های بانکی غیرعراقی واریز کند.

    یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.

    خبرگزاری رویترز نوشت که برای اولین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پرداخت هایی وارد حساب های بانکی غیرعراقی شود.

    این مقام آمریکایی ادعا کرد: ایالات متحده امیدوار است این معافیت ۱۲۰ روزه، فشارهای ایران بر عراق را برای دسترسی به پول کاهش دهد؛ پول هایی که قبلا فقط می‌توانست به حساب‌های محدودی در عراق واریز شود.

    به گزارش ایرنا، متیو میلر (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۹ تیرماه در پاسخ به سوالی درباره درخواست جریان سیاسی «ائتلاف چارچوب هماهنگی» عراق که خواستار عدم بهره برداری سیاسی واشنگتن از موضوع پرداخت بهای برق از سوی عراق به ایران شده بود، گفت: از سال ۲۰۱۸ تاکنون وزارت خارجه آمریکا چندین معافیت صادر کرده است که به عراق اجازه می دهد از ایران برق خریداری کند.

    وی افزود: بدهی عراق به ایران در یک حساب بانکی با دسترسی محدود ذخیره می شود که ایران از آن برای خرید کالاهای غیر تحریمی مانند غذا و دارو استفاده می کند. در ماه مارس نوزدهمین معافیت صادر شد.

     

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    معامله ۹۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی تجدیدپذیر در تابلوی سبز

    تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: از ابتدای خرداد تا ۲۶ تیر در مجموع حدود ۹۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولیدی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این تابلو معامله شده است.

    به گزارش ایرنا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی افزود: حجم معاملات برای تحویل تیر ۵۵ میلیون کیلووات ساعت و برای تحویل مرداد ۳۶.۸ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

    وی ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات موجود، همه مصرف‌کنندگان بالای یک مگاوات و ادارات و سازمان‌های دولتی و عمومی موظف به تامین بخشی از برق مصرفی خود از نیروگاه‌های تجدیدپذیر هستند.

    سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: تیر ۱۴۰۲ بر اساس آمار بورس انرژی، ۲۰ مصرف کننده برق اقدام به خرید برق از تابلوی سبز کرده‌اند که از این میان ۱۱ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و ۹ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های توزیع بودند.

    وی گفت: هفت نیروگاه خصوصی تجدیدپذیر در تیر ۱۴۰۲ اقدام به فروش برق در تابلوی سبز برق کرده‌اند، علاوه بر نیروگاه‌های خصوصی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) نیز در تابلوی سبز حضور دارد.

    وی ادامه داد: معاملات برق مرداد نیز در مجموع تعداد ۱۴ شرکت اقدام به خرید برق کردند که از این میان ۷ شرکت از زیرمجموعه شرکت‌های برق منطقه‌ای و ۷ شرکت دیگر از زیرمجموعه شرکت‌های توزیع نیروی برق بودند.

    رجبی مشهدی افزود: علاوه بر ساتبا، ۱۴ نیروگاه خصوصی تجدیدپذیر نیز در این ماه اقدام به فروش برق در تابلوی سبز برق کردند.

    شرکت مدیریت شبکه برق ایران تاکنون ۱۷ نیروگاه تجدیدپذیر را با امکان عرضه ۱۰۸ مگاوات ظرفیت در هر ساعت به بورس انرژی معرفی کرده است که از این میزان تعداد ۱۳ نیروگاه خورشیدی و ۳ نیروگاه بادی و ۱ نیروگاه برق آبی هستند.

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    افزایش توان عملیاتی صادرات نفت خام در دولت سیزدهم

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک در اولویت قرار گرفت و در مدت سه ماه این مهم محقق شد.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به سفر محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به خارک اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و همدلی کارکنان فنی و عملیات پایانه نفتی خارک، پس از چهار سال وقفه، پهلوگاه شماره ۱۲ اسکله آذرپاد دوباره در سرویس عملیاتی قرار گرفت و دو نفتکش پهن‌پیکر صادراتی در این اسکله پهلو داده شد.

    وی ادامه داد: اسکله آذرپاد دارای سه پهلوگاه با شماره‌های ۱۱ و ۱۲ و ۱۵ است که در چهار سال گذشته فقط پهلوگاه شماره ۱۱ در سرویس عملیاتی قرار داشت و پهلوگاه‌های ۱۲ و ۱۵ به‌منظور انجام پروژه تعمیرات اساسی در اختیار پیمانکار قرار داشتند که این پروژه به دلایل متعدد ناتمام ماند.

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: با توجه به دیپلماسی فعال انرژی در دولت سیزدهم و فروش و افزایش صادرات نفت خام کشور در ماه‌های اخیر و لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک، این پهلوگاه در مدت سه ماه ایمن‌سازی و آماده بهره‌برداری شد و دو فروند نفتکش صادراتی از نوع غول‌پیکر (VLCC) در این پهلوگاه بارگیری خود را آغاز کردند. با راه‌اندازی این پهلوگاه، توان عملیاتی صادرات نفت خام در پایانه نفتی خارک یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

    غریبی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: با تکیه بر توان و تجربه متخصصان داخلی و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده اقدام‌های لازم برای تکمیل تعمیرات اساسی اسکله آذرپاد در اولویت کاری است.

    سید ابراهیم حسینی، رئیس پایانه نفتی خارک نیز گفت: پهلوگاه ۱۲ اسکله آذرپاد به‌منظور تعمیرات اساسی تیرماه سال ۹۹ تحویل پیمانکاران شد که پس از جداسازی و تعمیرات بخشی از تجهیزات، حدود ۶ ماه پیش به دلایلی پیمانکار موفق به انجام کار نشد. این پهلوگاه نیمه‌کاره رها شده بود و با درایت و تأکید مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران نسبت به تسریع در راه‌اندازی و عملیاتی شدن در کمتر از سه ماه عملیاتی شد.

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    بیمارستان مدرن غدیر سرآمد سلامت منطقه

    تهران - ایرنا- رییس بیمارستان غدیر گفت: بیمارستان مدرن غدیر با ارایه خدمات درمانی به خصوص در بخش تروما و مغز و اعصاب می‌تواند علاوه بر تامین نیاز بیماران در مناطق مختلف کشور، در حوزه توریسم درمانی و پذیرش بیماران خارجی، سرآمد سلامت در منطقه نیز باشد.

    به گزارش گروه جامعه ایرنا، کلان بیماررستان مدرن و مجهز غدیر با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رییس جمهور مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، عملیات اجرایی پروژه با تعجیل و فوریت پیگیری با حمایت های مسوولان و اهتمام شبانه روزی و با هزینه ای بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیدو امروز با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

    کل اعتبار هزینه شده برای ساخت بیمارستان غدیر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده بابت تجهیزات پزشکی و اداری ۴۱۲ میلیارد تومان، اعتبار هزینه شده برای عملیات عمرانی پروژه ۹۸۸ میلیارد تومان و اعتبار هزینه شده در دولت سیزدهم ۶۱۷ میلیارد تومان است

    پوریا شجاعی رییس بیمارستان غدیر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: بیمارستان غدیر در واقع تکمیل کننده مرکز درمانی شهدای تجریش است؛ به دلیل اینکه روزانه بیش از هزاران نفر از مناطق مختلف کشور به این مرکز مراجعه می‌کردند و خواستار خدمات درمانی بودند، به همین دلیل با همت دولت مردمی، این بیمارستان تکمیل و مجهز شده و می‌تواند این میزان پذیرش و ارائه خدمات را افزایش دهد.

    وی اظهار داشت: بیمارستان ۸۲۱ تختخوابی غدیر دارای اتاق‌های عمل جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه ICU، NICU، CCU، بخش زایمان، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه، بخش‌های بستری زنان، مردان و کودکان و... است که از فناوری‌های روز دنیا با رعایت استانداردهای درمانی ساخته شده است.

    شجاعی تصریح کرد: همچنین در این بیمارستان انجام اعمال زنده جراحی از طریق اهدای عضو نیز انجام می‌شود و از طرفی دیگر ظرفیت پذیرش مصدومان حوادث از طریق هلی پورت هوایی را دارد که این امر در سطح منطقه بی‌نظیر است.

     

    بیمارستان مدرن غدیر سرآمد سلامت منطقه

    رئیس بیمارستان شهدای تجریش خاطرنشان کرد: بیماران استان‌های همجوار استان تهران در زمینه جراحی‌های مغز و اعصاب، جراحی عروق و تروما می‌توانند در بیمارستان غدیر پذیرش شوند و این بیمارستان قادر است کمبودهای بیمارستانی تهران به ویژه در شمال‌شرق پایتخت را پوشش داده و جبران کند و فراتر از آن به بیماران تمام کشور خدمت رسانی کند.

    وی با اشاره به اینکه کلان بیمارستان غدیر مرکز ترومای شمال کشور است، افزود: این مرکز علاوه بر دارا بودن یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های بیمارستانی کشور با در اختیار داشتن ۶۸ تخت، با توجه به حضور صدها استاد داخلی، متخصص و فوق تخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه، قادر به پذیرش و درمان جراحی های انتخابی(الکتیو) و غیر اورژانسی از تمام کشور خواهد بود.

    شجاعی خاطرنشان کرد: با توجه به سه برابر شدن تخت‌های بیمارستانی در مجتمع شهدای تجریش با راه اندازی بیمارستان غدیر، نوبت وقت دهی به بیماران از تمام کشور کاهش چشمگیری خواهد یافت و ۱۱۷ عضو هیات علمی علوم پزشکی، ۳۷ استاد درمانی، ۲۵۰ متخصص و ۱۶۰ دستیار تخصصی و پزشک متخصص و فوق تخصص در فاز اول در کلان بیمارستان غدیر مشغول به کار خواهند شد که تعداد متخصصان تا ۱.۵ برابر و تعداد دستیاران تخصصی و پزشکان نیز تا ۲ برابر قابل افزایش خواهد بود.

    ارائه خدمت دولتی با امکانات فوق مدرن

    وی با تاکید بر اینکه در کلان بیمارستان غدیر با امکانات یک کلان بیمارستان مجهز و با تعرفه دولتی به مردم خدمت می شود، بیان کرد: بیمارستان با بیمه‌ها قرارداد دارد و با توجه به امکانات مجهز و پیشرفته قادر است خدمات دهی خوبی در حد کلان بیمارستان‌های منطقه به مردم ارائه کند.

    شجاعی تصریح کرد: سرانه تخت بیمارستان ۸۰ متر مربع به ازای هر تخت خواهد بود. همچنین هلی پورت منحصربفرد بیمارستان قادر است مشکل انتقال بیماران پیوندی به شمال تهران را بین این مرکز و بیمارستان مسیح دانشوری تهران مرتفع کند.

    به گفته وی، سیستم‌های تهویه، دستگاه‌های هواساز، فن کویل‌ها، موتورخانه و چیلرها، دیزل ژنراتورها، ترانسفورماتورها و دوربین های مداربسته را تحت کنترل قرار می‌دهد. توزیع برق در سیستم هوشمندانه است.

    کلان بیمارستان غدیر یک مجتمع کامل و مجهز بیمارستانی است

    رضا زندی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز با بیان این که کلان بیمارستان غدیر یک مجتمع کامل و مجهز بیمارستانی برای کل کشور است، تاکید کرد: پذیرش دولتی بیمار از سراسر کشور در این مرکز انجام خواهد پذیرفت.

    وی با بیان اینکه تجهیزات کامل و مدرن پزشکی، امکانات تصویربرداری کامل و بخش های مختلف بیمارستانی در بیمارستان غدیرتعبیه شده است، افزود: با توجه به هوشمندسازی و هیبریدی سازی چند اتاق عمل، ارزش تجهیزات پزشکی این کلان بیمارستان، فراتر از هزار میلیارد نیز خواهد رفت.

     

    بیمارستان مدرن غدیر سرآمد سلامت منطقه

    زندی با بیان این که ۶۰ درصد مجموع کار تکمیل بیمارستان غدیر در دولت سیزدهم انجام گرفته، بیان داشت: تجهیز بیمارستان به طور کل در دولت سیزدهم انجام شده است. از دو سال پیش نیز کار ساخت بیمارستان تسریع شد و ۶۰ درصد از کار تکمیل بیمارستان در این دولت به سرانجام رسیده است.

    هلی پورت بیمارستان غدیر منحصر بفرد است

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هلی پورت بیمارستان غدیر را منحصر بفرد دانست و یادآور شد: این هلی پورت با امکانات منحصربفرد به اورژانس هوایی امکان می دهد بیمار را به این بیمارستان منتقل یا از آن خارج کند.

    زندی با اشاره به پذیرش دولتی بیماران تحت پوشش بیمه ها در بیمارستان غدیر، بیان داشت: بیمارستان غدیر کاملا دولتی است و علاوه بر شمال تهران با تعرفه های دولتی و بیمه های پایه، پذیرای بیماران از سراسر کشور خواهد بود و با احتساب ۴۰۰ تخت بیمارستانی قبلی و تخت های کلان بیمارستان غدیر، مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش، بیش از ۱۲۰۰ تخت خواهد داشت.

    وی در پایان تصریح کرد: همانطور که وزیر بهداشت تاکید کردند بیمارستان غدیر در تمام ابعاد درمانی به ارائه خدمت می پردازد و یک بیمارستان ارجاعی از کل کشور خواهد ب

    بزرگ‌ترین بیمارستان غدیر در شمال شهر تهران به عنوان گلوگاه ارتباطی با استانهای شمالی و شرق کشور که به ارایه خدمت به مردم شهید پرور کشورمان می پردازد، دسترسی بیمارستان به حمل و نقل عمومی و مترو و نزدیک به شریان های اصلی منطقه از موقعیت های قرارگیری برای تسهیل و تردد بیماران است.

    بیمارستان مدرن غدیر سرآمد سلامت منطقه

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    اروپا همچنان از روسیه گاز وارد می‌کند/ قیمت‌های بالای گاز ضربه سنگینی به صنایع اروپا زد

    تهران – ایرنا - کارشناس دیپلماسی انرژی گفت: اروپا در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) از روسیه وارد کرده که نشان می‌دهد ورای تبلیغات رسانه‌ای گسترده بر ممنوعیت واردات گاز روسیه، اما در عمل اتحادیه اروپا نتوانست از گاز روسیه خود را بی‌نیاز کند.

    مسعود مستاجران، کارشناس دیپلماسی انرژی و دکترای مهندسی نفت از دانشگاه نفت مسکو در گفت‌وگو با ایرنا در ارتباط با بازار جهانی گاز و تحولات مرتبط با آن گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هر ساله در سراسر جهان حدود ۳.۹ تریلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف می‌شود و با توجه به افزایش نگرانی‌های زیست محیطی در دهه اخیر، پیش‌بینی می‌شود اقبال به مصرف گاز طبیعی رشد قابل توجهی داشته و در نتیجه آن این حامل انرژی نقش مهمی در تأمین انرژی مورد نیاز در سراسر جهان ایفا نماید.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین تحولات سال‌های اخیر در صنعت گاز، تقابل گازی روسیه و اروپا بوده که تأثیرات مهمی بر قیمت گاز داشته است. با توقف صادرات گاز روسیه به اروپا از مسیر خطوط لوله قیمت گاز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. هرچند در حال حاضر قیمت گاز طبیعی کاهش یافته اما همچنان کشورهای اروپایی قیمت‌های بسیار گرانی را برای گاز طبیعی تحمل می‌کنند، به عنوان نمونه در ماه جاری قیمت هاب گازی TTF (هاب مستقر در اروپا) نسبت به هنری هاب (هاب مستقر در آمریکا) اختلاف ۷ برابری را نشان می‌دهد. در این مورد لازم به ذکر است اتحادیه اروپا با فشار و طراحی آمریکا، واردات گاز طبیعی از مسیر خطوط لوله را متوقف کرده است اما با این حال در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) از روسیه وارد کرده که نشان می‌دهد ورای تبلیغات رسانه‌ای گسترده بر ممنوعیت واردات گاز روسیه، اما در عمل اتحادیه اروپا نتوانست از گاز روسیه خود را بی‌نیاز کند.

    مستاجران همچنین گفت: اقدامات اتخاذشده توسط اتحادیه اروپا به‌منظور مقابله با بحران انرژی با پذیرش و تحمل هزینه‌های قابل توجهی همراه بود. هزینه‌های مذکور شامل قیمت‌های بی‌سابقه گاز بود که صدمات سنگینی بر تولید بخش صنعتی اروپا وارد کرد. اروپا در سال ۲۰۲۳ با تهدیداتی در حوزه انرژی مواجه است. از جمله مهم‌ترین این تهدیدات، بهبود سریع تقاضای اقتصادی چین است که این کشور را به بازار جهانی گاز طبیعی مایع‌شده بازمی‌گرداند و رقابت برای خرید محموله‌ها را افزایش داده و اتحادیه اروپا را در شرایط سختی قرار خواهد داد. از سویی دیگر به دلیل کاهش بارش برف در سال ۲۰۲۲ در اتحادیه اروپا، تولید برقابی مطابق برآوردهای این اتحادیه پیش نرفته است و می‌تواند فشار مضاعفی بر تقاضای گاز طبیعی وارد نماید.

    مستاجران ضمن تأکید بر رشد جهانی تجارت LNG افزود: نقش گاز طبیعی مایع‌شده در تضمین امنیت انرژی اروپا در سال‌های آینده همچنان بالا خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، ظرفیت دریافت گاز طبیعی مایع‌شده در سال ۲۰۲۴ تقریباً ی ۳۰ درصد افزایش یافته و تعداد پایانه‌ها نیز از ۲۷ به ۳۵ پایانه رشد خواهد یافت. برآوردها نشان می‌دهد این اتحادیه در سال ۲۰۲۳، با واردات ۱۹۰ میلیارد مترمکعب رکورد جدیدی در زمینه واردات گاز طبیعی مایع‌شده (LNG) ثبت خواهد کرد که بیشترین میزان رشد واردات از ایالات متحده خواهد بود و این اتحادیه بیش از پیش به آمریکا وابسته خواهد شد.

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰

     

    مدیران صنعت نیرو به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تهدید روزافزون چین برای شبکه برق این کشور هشدار دادند.

    به گزارش ایسنا، مانی کنسل، نائب رئیس شرکت NAERC در اظهاراتی در برابر کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فعالیت‌های سایبری چینی، کاملا نگران کننده هستند. فعالیت‌های سایبری چین یکی از جدی‌ترین تهدیدهای سایبری است. چین همچنان پیشرفتگی روزافزونی در استفاده از تکنیک‌های جدید و تطبیقی به منظور رخنه به شبکه‌ها نشان می‌دهد.

    جلسه کمیته فرعی انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا در حوزه نظارت و تحقیقات در حالی برگزار شد که شبکه برق آمریکا در برابر حملات سایبری به میزان فزاینده‌ای آسیب‌پذیر شده است و طبق اعلام این کمیته، وقایعی مانند حملات فیزیکی و خرابکاری، حدود ۷۷ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرد.

    بنا بر گزارشی که اوایل سال میلادی جاری از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شد، چین تقریبا می‌تواند دست به حملات سایبری بزند که خدمات زیرساختی حیاتی در آمریکا شامل خطوط لوله نفت و گاز و سیستم‌های ریلی را مختل خواهد کرد.

    این جلسه در بحبوحه تنش‌های فزاینده با چین، از جمله گزارش‌های هفته گذشته مبنی بر این که هکرهای چینی به حساب‌های ایمیل مقامات وزارت خارجه آمریکا و همچنین جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا رخنه کرده‌اند، برگزار شد.

    کتی مک موریس راجرز، نماینده جمهوریخواه واشنگتن که ریاست کمیته کامل را بر عهده دارد، گفت: تصور کنید اگر چین به شبکه برق ما حمله کند، چه اتفاقی ممکن است روی دهد.

    مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در واکنش به این ادعاها، مواضع پکن را تکرار و تاکید کرد که این کشور قربانی هک است. وی همچنین آمریکا را به حملات سایبری گسترده و بی‌هدف به کشورهای زیادی متهم کرد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این مقام چینی در جریان یک نشست مطبوعاتی روزانه در پکن گفت: تصور نمی‌کنیم که آمریکا باید برای اهداف سیاسی به چین حمله کند.

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    مجتمع گاز پارس جنوبی با ۱۲۰ شرکت دانش بنیان همکاری می کند

    صیادی با تأکید بر تعامل مثبت بین دانش‌بنیان‌ها و بزرگ‌ترین مرکز تولید گاز کشور گفت:بیش از ۸۵درصد قطعات وتجهیزات پالایشگاهی پارس جنوبی با محوریت تولیداین شرکت‌ها و تولید بار اول تأمین می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عباس صیادی اظهار کرد: حمایت از تولید بار اول، سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان از شعارهای شاخص مجتمع گاز پارس جنوبی است.

    وی افزود: در ماه‌های اخیر هم قراردادهای خوبی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین تجهیزات راهبردی امضا شده و مجتمع اکنون با بیش از ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال و باکیفیت تعامل و همکاری گسترده دارد.

    رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: توسعه و استقرار مدیریت فناوری، مدیریت دانش و توسعه مراکز رشد و نوآوری مجموعه رویکرد بخش پژوهش و فناوری در مجتمع گاز پارس جنوبی است.

    صیادی با اشاره به ساخت بسیاری از تجهیزات برای نخستین بار در کشور یادآور شد: مجتمع گاز پارس 

    ساختمان صنعت

    • ۰
    • ۰
    پیست تارتان ورزشگاه یادگار تبریز در حال تعویض است

    تبریز- رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: اجرای عملیات تعویض پیست تارتان و تعمیر سیسیتم هیتینگ چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز شده است.

    به گزارش خبرنگار مهر، عطا شرفشاهی صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تعویض پیست تارتان ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، افزود: اجرای عملیات تعویض پیست تارتان و تعمیرات سیستم هیتینگ چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز از چند روز پیش آغاز شد.

    رئیس دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: در پروژه تعویض پیست تارتان حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور سرمایه گذاری شده و تکمیل آن حدود ۴ ماه زمان خواهد برد.

    شرفشاهی اذعان داشت: با توجه به زمان کافی برای رفع ایرادات سیستم گرمایشی چمن این ورزشگاه، تعمیرات کامل این سیستم نیز آغاز شده و حدود ۴.۵ میلیارد تومان برای رفع نواقص این سیستم و تعمیر موتورخانه وو همچنین بخش‌های کنفرانس خبری هزینه خواهد شد.

    وی اظهار کرد: برای رفع ایرادات این ورزشگاه به صورت شبانه روزی تلاش می‌شود و با توجه به پیشرفت و وضعیت این پروژه اخلالی در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایجاد نخواهد کرد.

    شرفشاهی یادآور شد: تعمیر سیستم هیتینگ چمن نیز تا زمان شروع فصل سرما به پایان خواهد رسید و مشکلی در فصل زمستان در خصوص چمن این ورزشگاه نخواهیم داشت.

    ساختمان صنعت