ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

  • ۰
  • ۰
 

بهبود کیفیت سازه های البرز با همکاری  استاندارد و نظام مهندسی

کرج - ایرنا - رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز با بیان اینکه موضوع استاندارد در صنعت ساختمان مغفول مانده است، گفت : در این زمینه همکاری فراگیر و گسترده سازمان ملی استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان ضروری است .

 علیرضا صنوبر روز پنجشنبه در همایش تقویت و توسعه نظام استاندارد در صنعت ساختمان البرز اظهارداشت: ما مجموعه های تحقیقاتی علمی و آموزشی مانند سازمان ملی استاندارد در البرز داریم که از گذشته های دور در این استان مستقر هستند که باید از ظرفیت های آنها به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز موضوع استاندارد و خدمات در صنعت ساختمان سازی کشور و البرز به فراموشی سپرده شده و باید در این زمینه اقدام موثری صورت گیرد.

صنوبر  اظهار داشت: اکنون  در پروژه های عمرانی و ساختمانی  البرز بر روی سه بخش شامل «طراحی» ، «نظارت» و « اجرا»  تاکید داریم که بخش طراحی مورد غفلت واقع شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت : ما در بخشی که مربوط به خدمات است توجه لازم نداریم و خدماتی مانند فعالیت کارشناسان ، حسابداران، وکلا و حقوقدان ها در صنعت  ساختمان و پروژه های عمرانی نادیده گرفته شده و همین امر هزینه ها  بالا برده است.

وی بیان داشت : در تمام دنیا  ابتدا روی بحث طراحی و مطالعات اولیه بسیار وقت می شود، سپس  برنامه زمانبندی دقیق برای اجرا و نظارت  تدوین می کنند و پروژه ها در زمان مقرر بهره برداری می شود.

صنوبر تاکید کرد که بخش دیگر که به طور کلی در صنعت ساختمان مورد غفلت واقع شده بحث استاندارد است،  در موضوع  بتن سالها تلاش شده که از بتن کارخانه ای و استاندارد استفاده کنند و نهایت تلاش را می کنیم که در مواقع بتن ریزی اجرا شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : علامت استاندارد روی خیلی از محصولات وجود دارد اما کیفیت ها متفاوت است به طور مثال برخی محصولات ساختمانی که دارای علامت استاندارد هستند به لحاظ کیفی باید یکدیگر متفاوت بوده و دراینجا لازم است که علامت استاندارد رتبه بندی شود.

وی اظهار داشت : به لحاظ قانونی در رابطه با وظایف مهندسان ناظر خلاء قانونی داریم  و باید روند کیفی ساختمان سازی از مصالح ساختمانی تا نحوه  احداث سازه به لحاظ کیفی نظارت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز تاکید کرد که بخشی از تجهیزات و لوازم ساختمان ها وارداتی است که باید به لحاظ کیفی نظارت شود.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل  استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برای تعمیق همکاری ها و آموزش  در زمینه کیفیت بخشی به صنعت ساختمان را از برنامه بر شمرد.

ساختمان صنعت

  • ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی