ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

ساختمان صنعت

اخبار و مطالب آموزنده در زمینه صنعت ساختمان

  • ۰
  • ۰
آبرسانی به کاروانسرای ایوانکی/ بازار تاریخی سمنان ساماندهی شد

سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از آبرسانی به کاروانسرای ایوانکی در راستای جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کرم زاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی میراث فرهنگی سمنان از اجرای دو طرح ارتقا بخشی به زیرساخت‌های گردشگری و ابنیه تاریخی در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: ارتقای کاروانسرای ایوان کی و مرمت بازار سمنان در زمره این طرح‌ها هستند.

وی از آبرسانی به کاروانسرای تاریخی ایوان کی خبر داد و افزود: به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر ایوانکی، لوله‌گذاری شبکه آب‌رسانی به کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی آغازشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه این طرح به ایجاد سرمایه گذاری جدید نیز کمک می‌کند، گفت: آبرسانی به کاروانسرای ایوانکی با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

کرم زاده با بیان اینکه مسیر لوله گذاری مذکور یک هزار و ۲۰۰ متر خواهد بود، ابراز داشت: کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی مربوط به دوره صفوی است و در یک کیلومتری جنوب شهر ایوانکی واقع‌شده و این اثر به شماره ۱۷۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی از مرمت بازار سمنان نیز خبر داد و گفت: پس از طراحی المان‌ها توسط مشاور طرح، ساماندهی کمپرسورهای تأسیسات سرمایشی متناسب با معماری بازار تاریخی سمنان آغازشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه برای حفظ اصالت بنا، ایجاد زیبایی بصری و جلوگیری از انجام اقدامات سلیقه‌ای، طی تفاهم‌نامه‌ای با کسبه بازار، المان‌های سنتی توسط کسبه در حال اجرا است، بیان کرد: در این طرح تأمین مصالح و نظارت بر روند اجرای آن با اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سمنان است و این اداره برای اجرای این طرح در دیگر واحدهای تجاری بازار به‌صورت مشارکتی اعلام آمادگی می‌کند.

کرم زاده افزود: بازار سمنان مربوط به دوره قاجار است که متناسب با اقلیم خاص منطقه کویری ساخته‌شده است.

 

ساختمان صنعت

  • ۰۲/۰۵/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی